"Да не говорим, започна да се коментира от негова страна в пространството как с мен не може да се работи и т. н... Не искам да звучи клюкарски, но ме принуждават да влизам в техния тон. И действително първото нещо, с което започна, беше: трябва да освободиш този, този и този. На което аз му отговорих, че това са хора от моя екип, аз им имам доверие и няма как да го направя. Ако той може да си намери друг механизъм да го стори - нека го направи. След това се започна разговор за лобиране на определени фирми... Да го кажем така: натискът беше в посока да се защитават интересите на определени фирми, а някои други фирми да бъдат притискани да спазват определени условия. А тази политика е в разрез с моите разбирания и доста по-различна от моите представи за работа", разкрива още Чапаров.
Както вече писахме, мотиви за кадровата рокада не бяха посочени, но в отговор на въпрос на депутатa от БСП Георги Кадиев по време на заседание на транспортната комисия, Московски обясни:
"Ако извадим приходите от тръбите за Южен поток", "Пристанище Варна" реализира печалба колкото два хотела. Не считам, че това е достатъчно, а че може да се постигне повече."
"Аз не искам да коментирам решението на министъра. Като професионалист не мога да коментирам и другото - той е министър, има право на мнение. Само ще ви кажа, че за цялата 110-годишна история на "Пристанище Варна" резултатите, които аз съм постигнал за две години като директор, са рекордни. Това е както по отношение на товарооборотите, така и по отношение на печалбата", категоричен е Божидар Чапаров.
Той разясни с цифри разясни, че до момента на неговото освобождаване, по сметката на пристанището е имало над 13 млн. лева и отделно 3,2 млн. лева текущи вземания от клиенти.
По думите на уволнения пристанищен шеф, освен печалбата от 7 милиона лева за миналата година, има още 1,2 милиона лева, които са били предвидени като социални плащания на персонала за следващата година.
Ако въпросните социални плащания не бъдат потвърдени от сегашния борд на директорите, печалбата ще стане 8,2 милиона лева. Чапаров посочи, че средната заплата на един служител за изтеклата 2014 година е 1186 лева. Заетите работни места в "Пристанище Варна" са 1630.
"Отделно, социалната програма за изтеклата година е 4288 лева на едно лице. А върху тези 1186 лева, средна заплата на едно лице, слагаме социалните разходи, слагаме социалните осигуровки, слагаме данъка общ доход - това, което влиза в бюджета. Всичко това не се отчита от хората, които искат да представят нещата много елементарно", заяви още Чапаров.
И добави, че "колкото и да звучи нескромно", той и екипът му успели след 6-месечни преговори да привлекат "Южен поток".
"Ако не бяхме ние и него нямаше да го има. Но никой не оценява усилията, които положи ръководството и аз като директор. Прекалено елементарно се представят нещата. А това, което наистина звучи много несериозно е, че ако не е "Южен поток", не знам какво щяло да бъде... Но в крайна сметка печалбата е резултативна величина и не се формира от "Южен Поток", а от управлението на пристанище и действията на ръководството", каза още Божидар Чапаров.
Вчера пред входа на "Пристанище Варна" на протест се събраха над 300 служители и работниците в предприятието. Една от причините бе именно уволнението на досегашния директор.
Работниците поискаха Чапаров да бъде възстановен на поста си и незабавно да бъде освободен председателят на борда на директорите - Димитър Атанасов. Основното искане на всички бе, да се дадат ясни гаранции, подписани от министърът-председателя Бойко Борисов, за това, че портът ще бъде отворен за варненци едва когато бъде построено ново пристанище и мощностите бъдат преместени.
Исканията им бяха обобщени в декларация до правителството, подписана от над 1000 служители.
Според протестиращите, ако Първо и Второ кейово място бъдат затворени, преди да бъдат построени двата терминала - за контейнери и зърно, това означава, че ще останат без работа и това ще бъде началото на една бавна, но сигурна смърт за пристанището.
Работниците коментираха, че "Пристанище Варна" обработва около 4 милиона тона годишно, които ако се затворят двете кейови места, ще трябва да бъдат пренасочени към Бургас или Констанца. Всички служители и работници скочиха срещу Димитър Атанасов, защото искал заплатите им да бъдат драстично редуцирани. Протестиращите са категорични, че са готови на крайности - да стачкуват ефективно и да блокират булеварди и улици в града.