В "Младост" обсъдиха проблеми, свързани с етажната собственост

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
16:31 / 13.01.2012
931
По инициатива на кмета на "Младост" г-н Христо Христов през тази седмица се проведоха срещи на представители на районната администрация с управителите на жилищни сгради. Обсъдени бяха проблеми, свързани с управлението на етажната собственост и изискването за технически паспорт на сградите.

Към 31 декември 2011 година в район "Младост" има регистрирани 1248 жилищни сгради и входове, които имат управителни съвети и две сдружения на собствениците.
Целта на срещите, които ще продължат по график и през следващата седмица, е да се разясни на домоуправителите какви са правомощията на районната администрация свързани със Закона за управление на етажната собственост, какви действия трябва да бъдат предприети при нарушаване правилника за вътрешния ред в сградите или при неспазване на решение на общото събрание.

Посочен бе пример, че районният кмет може да се намеси, ако получи сигнал, че е нужен неотложен ремонт на сграда, а общото събрание на собствениците не е взело решение затова.
Друго правомощие е свързано с налагане на санкции за неспазване на правилника за вътрешния ред в сградите, но само след като в районната администрацията е представен констативен протокол. Той се съставя от управителния съвет за конкретно нарушение от страна на собственик, ползвател или наемател. Задължително е правилникът за вътрешния ред да бъде приет от общото събрание. На домоуправителите бе разяснено, че само на база такъв протокол, изготвен от тях, може да се издаде акт за административно нарушение и да се наложи глоба.

От администрацията припомниха и за задълженията на домоуправителите, собствениците и управителите на търговски обекти и офиси, за създаване организация по снегопочистването. За целта трябва да се снабдят с необходимия инвентар - кофи, лопати, гребла, за почистване на прилежащите към сградите и дворовете територии - тротоари, алеи, паркинги и тревни площи. Изискването е по Наредба за действия при ликвидиране на последствията от бедствия, аварии или усложнени метеорологични условия, приета с решение на Общински съвет-Варна.

Акцент в срещите с домоуправителите е и темата за техническите паспорти. Повечето от сградите в "Младост" са с височина над 15 метра, тоест трябва да имат технически паспорт до 31.12.2014 година. Такъв се изисква към момента само когато се прави промяна на предназначението на обект в сградата. След крайната дата, ако няма технически паспорт, то собствениците няма да могат да извършат разпоредителни сделки с имота или да ипотекират.

Паспортът дава ясна картина какво е техническото състояние на сградата. След обследването, което се извършва от специализирани фирми, се дават и предписания за необходими ремонти и срокове за извършването им. Документацията се внася в районната администрация и се създава регистър.

Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Варна:
Бременната украинка, която бе нападната в центъра на Варна: Нищо ...
Спират движението в м-ст "Пчелина" заради довършителните работи п...
Жестоко убийство: Син уби баща си с мотика в Балчик
Млад мъж e открит мъртъв в Несебър
Катастрофа на пътя Варна - Бургас, има пострадал
След проливния дъжд във Варна: Силно наводнени улици, движението ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).