Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
В "Младост" обсъдиха проблеми, свързани с етажната собственост
Автор: Екип Varna24.bg 16:31 / 13.01.2012Коментари (0)1040
© Varna24.bg
По инициатива на кмета на "Младост" г-н Христо Христов през тази седмица се проведоха срещи на представители на районната администрация с управителите на жилищни сгради. Обсъдени бяха проблеми, свързани с управлението на етажната собственост и изискването за технически паспорт на сградите.

Към 31 декември 2011 година в район "Младост" има регистрирани 1248 жилищни сгради и входове, които имат управителни съвети и две сдружения на собствениците.
Целта на срещите, които ще продължат по график и през следващата седмица, е да се разясни на домоуправителите какви са правомощията на районната администрация свързани със Закона за управление на етажната собственост, какви действия трябва да бъдат предприети при нарушаване правилника за вътрешния ред в сградите или при неспазване на решение на общото събрание.

Посочен бе пример, че районният кмет може да се намеси, ако получи сигнал, че е нужен неотложен ремонт на сграда, а общото събрание на собствениците не е взело решение затова.
Друго правомощие е свързано с налагане на санкции за неспазване на правилника за вътрешния ред в сградите, но само след като в районната администрацията е представен констативен протокол. Той се съставя от управителния съвет за конкретно нарушение от страна на собственик, ползвател или наемател. Задължително е правилникът за вътрешния ред да бъде приет от общото събрание. На домоуправителите бе разяснено, че само на база такъв протокол, изготвен от тях, може да се издаде акт за административно нарушение и да се наложи глоба.

От администрацията припомниха и за задълженията на домоуправителите, собствениците и управителите на търговски обекти и офиси, за създаване организация по снегопочистването. За целта трябва да се снабдят с необходимия инвентар - кофи, лопати, гребла, за почистване на прилежащите към сградите и дворовете територии - тротоари, алеи, паркинги и тревни площи. Изискването е по Наредба за действия при ликвидиране на последствията от бедствия, аварии или усложнени метеорологични условия, приета с решение на Общински съвет-Варна.

Акцент в срещите с домоуправителите е и темата за техническите паспорти. Повечето от сградите в "Младост" са с височина над 15 метра, тоест трябва да имат технически паспорт до 31.12.2014 година. Такъв се изисква към момента само когато се прави промяна на предназначението на обект в сградата. След крайната дата, ако няма технически паспорт, то собствениците няма да могат да извършат разпоредителни сделки с имота или да ипотекират.

Паспортът дава ясна картина какво е техническото състояние на сградата. След обследването, което се извършва от специализирани фирми, се дават и предписания за необходими ремонти и срокове за извършването им. Документацията се внася в районната администрация и се създава регистър.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Боклуците в София
Димо Алексиев хванат пиян зад волана
Пожар край хвостохранилището на Пловдив
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: