ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
В "Младост" обсъдиха проблеми, свързани с етажната собственост | ||||||
| ||||||
Към 31 декември 2011 година в район "Младост" има регистрирани 1248 жилищни сгради и входове, които имат управителни съвети и две сдружения на собствениците. Целта на срещите, които ще продължат по график и през следващата седмица, е да се разясни на домоуправителите какви са правомощията на районната администрация свързани със Закона за управление на етажната собственост, какви действия трябва да бъдат предприети при нарушаване правилника за вътрешния ред в сградите или при неспазване на решение на общото събрание. Посочен бе пример, че районният кмет може да се намеси, ако получи сигнал, че е нужен неотложен ремонт на сграда, а общото събрание на собствениците не е взело решение затова. Друго правомощие е свързано с налагане на санкции за неспазване на правилника за вътрешния ред в сградите, но само след като в районната администрацията е представен констативен протокол. Той се съставя от управителния съвет за конкретно нарушение от страна на собственик, ползвател или наемател. Задължително е правилникът за вътрешния ред да бъде приет от общото събрание. На домоуправителите бе разяснено, че само на база такъв протокол, изготвен от тях, може да се издаде акт за административно нарушение и да се наложи глоба. От администрацията припомниха и за задълженията на домоуправителите, собствениците и управителите на търговски обекти и офиси, за създаване организация по снегопочистването. За целта трябва да се снабдят с необходимия инвентар - кофи, лопати, гребла, за почистване на прилежащите към сградите и дворовете територии - тротоари, алеи, паркинги и тревни площи. Изискването е по Наредба за действия при ликвидиране на последствията от бедствия, аварии или усложнени метеорологични условия, приета с решение на Общински съвет-Варна. Акцент в срещите с домоуправителите е и темата за техническите паспорти. Повечето от сградите в "Младост" са с височина над 15 метра, тоест трябва да имат технически паспорт до 31.12.2014 година. Такъв се изисква към момента само когато се прави промяна на предназначението на обект в сградата. След крайната дата, ако няма технически паспорт, то собствениците няма да могат да извършат разпоредителни сделки с имота или да ипотекират. Паспортът дава ясна картина какво е техническото състояние на сградата. След обследването, което се извършва от специализирани фирми, се дават и предписания за необходими ремонти и срокове за извършването им. Документацията се внася в районната администрация и се създава регистър. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: