ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Варна може да има уникален учебен кораб, построен с пари от морския бизнес | ||||||
| ||||||
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си. Днес авторът на проекта сподели за медията ни как се е породила идеята за създаването на кораба, параметрите на плавателния съд и възможните финансови начини за реализиране на идеята. Ето какво разкри той за Varna24.bg: "Проектът беше представен в Барселона, в края на миналия месец на Международната асамблея на морските университети, където беше посрещнат много добре. Морският транспорт е основен начин за пренос на товари в световен мащаб. Това е един от най - бързо развиващите се сектори, който има нужда от отлично подготвени кадри. Поради тази причина подготовката на бъдещите морски специалисти е от изключително значение. Основен проблем при тяхната подготовка е практическата част от обучението или по-точно плавателната практика, която всеки студент трябва да осъществи. За да бъдат определени основните проблемни точки беше направена анкета сред студентите във Военноморско училище, които бяха запитани за техните впечатления от проведения плавателен стаж. От тях 78% от студентите, върнали се от плаване отбелязват, че не са получили достатъчно подкрепа и внимание от отговорните за това офицерски кадри, което от своя страна води до получаване на по-малко реални знания. Студентите, които са доволни като цяло от проведения стаж, но отбелязват, че той не е бил това, което са очаквали са общо 13%. Само 9% от анкетираните отбелязват, че плавателната практика е имала реален резултат от гледна точка на придобити знания и са получили пълна подкрепа от екипажа на кораба. Друг проблем, който посочват обучаемите е, че в зависимост от кораба, на който си провеждат стажа получават практически знания, които се отнасят само за конкретният тип кораб. Това в последствие, създава доста проблеми при започването на работа като младши офицер на друг тип кораб. Също така някои от анкетираните отбелязват, че отговорните офицери нямат възможност, дори и да имат желание, да обърнат достатъчно внимание на кадетите поради техните професионални задължения на борда на кораба. Разглеждайки гореспоменатите проблеми при практическото обучение на бъдещите морски специалисти, беше решено да се задълбоча в проблема и да се предложи виждане за неговото решение. На база на информацията, която бе намерена, относно добрите практики за обучение при различните страни се оказа, че водещите морски държави залагат на свои учебни кораби за подготовка на морските си специалисти. Подобен тип кораби използват и страни, като: Франция, Япония, Русия, Великобритания и Южна Корея. Такъв вид подготовка дава възможност студентите да се обучават в практическа среда, като не прекъсват връзката със своите преподаватели. Това води до изграждането на много по-квалифицирани и подготвени кадри. Изхождайки от всичко това разработих проект за учебен кораб, който да отговаря на следните критерии: Да бъде оборудван с най - съвременните симулатори за обучение, да пресъздава практическите условия на най - много типове кораби, за да може да подготви бъдещите специалисти за условията и практиките на различните кораби, да съчетава в себе си теория и практика, да бъде многофункционален, за да обхване най - голям спектър на обучение на различни морски специалисти и да бъде сигурен и да обезпечи безопасността на хората на борда при работа и обучение. В резултат на поставените критерии успях идейно да разработя този учебен кораб. При него практическото обучение ще е обезпечено от отделни модули, които ще предоставят възможност на студентите да се запознаят със системите и механизмите на основните четири типа кораби в световен мащаб. Това са контейнеровоз, автомобиловоз, танкер и бълкер, като ще има възможност да се осигури подготовката на кадри и за круизните кораби. Всеки модул ще предоставя възможност за реално практическо обучение по товаро-разтоварните дейности, поддръжка, запознаване и правилна експлоатация на специфичните машини и механизми и особеностите на типа кораб. Разположението на отделните модули е съобразено с предвижданото натоварване, за да се осигури устойчивостта на кораба. В носовата му част е разположен танкерният модул, където конструктивно корабът е предвиден да бъде с двойни бордове и двойно дъно, за да се осигури безопасното превозване на петрол и други нефтени продукти. В тази част са осигурени всички видове помпи и съоръжения за правилната и безопасна работа, с цел пресъздаване на реалните условия на танкер. Предвиденият максимален обем за пренос на течни товари е 6000 м3, като те са разпределени на шест танка от по 3000 м3 . В средата на кораба са разположени частта за насипни товари и тази за контейнери, като те са разделени от танковете за петрол с двойна водонепроницаема преграда. Поради различните конструктивни изисквания за безопасност относно превозването на двата различни вида товари ( за пренос на контейнери - двойни бордове ; за пренос на насипни товари - двойно дъно ), корабът и в тази част е планиран да бъде с двойни бордове и двойно дъно. Това конструктивно решение би дало на кораба допълнителна здравина и устойчивост на огъване и усукване. В частта си за насипни товари корабът може да превозва максимално 8875 м3, а в модула за контейнери между 140 - 220 контейнера. Товаро-разтоварните дейности и за двете части са обезпечени от бордови кран. Частта за превозване на автомобили е планирана да бъде с капацитет 200 - 300 автомобила, като те ще бъдат разположени на четири палуби. Товаро - разтоварната дейност ще става посредством товарна хидравлична рампа в кърмовата част на кораба. Предвидените проектни размери на кораба са: дължина 205 м., ширина 30 м., газене 9 - 10 м. с общ капацитет от 200 души - екипаж, преподаватели и обучаем Предвижда се също на кораба да има една лекционни зала с общ капацитет от 100 души, за да бъде осигурена теоретичната подготовка на обучаемите преди да бъдат допуснати до симулатори и работилници, две столови с общ капацитет 200 души за обучаемите, звездна зала за 50 души - да се осигури практико - теоретичната подготовка на студентите от специалност "Корабоводене" относно правилното снемане на звезди и определяне на местоположение на кораба. Предвижда се също втори мостик - да бъдат обучени и въведени студентите от специалност "Корабоводене" в реалното управление на кораб, както и радиолокационен център, симулатор с виртуална реалност - за провеждането учения свързани с безопасността на кораба, както и възможност за виртуално запознаване, сглобяване и разглобяване на системи и механизми. На плавателният съд ще има две учебни работилници - да бъдат практически обучени и въведени в работата студентите от специалности "Корабни машини и механизми" и "Електрообзавеждане на кораба", медицински център с капацитет 20 души, зъболекарски кабинет и операционна зала. По отношение на стабилността, корабът е оборудван с подводни криле, а за по - добра стабилност със hull vane. Това е трето крило, което се поставя в кърмовата част на кораба и служи за насочване потока създаден от гребните винтове, което води до намаляване на съпротивлението на кораба, разхода на гориво и по - добра производителност. Също за по- голяма маневреност корабът е предвиде да бъде Bow trustur и Azipod system. Планирано е корабът да е дизел - електроход, за да е по - екологичен и икономически изгоден. За осигуряване на нужното електрозахранване са предвидени четири дизел генератора. Пропулсивната уредба ще бъде изградена от два азипода с мощност от 20 MW (27,000 hp) всеки и един боу тръстър с мощност 5.5 MW (7,400 hp) Wärtsilä WTT-55, което би трябвало да осигури много добра маневреност и максимална скорост на кораба от 16 – 20 възела. Така проектираният учебен кораб с всички негови симулатори и оборудване би могъл да послужи за обучение на следните специалности: "Корабоводене", "Корабни машини и механизми" и "Електрообза-веждане на кораба" - С теоретична и практическа подготовка съобразена с реалните условия на море. "Мениджмънт на водният транспорт", "Експлоатация на флота и пристанищата" и "Логистика" - С теоретичната и практическа подготовка при намирането и осигуряването на товари, оборудване, консумативи и храна за кораба. Провеждане на стаж от университета, заедно със свои преподаватели, относно агентиране и управление на водния транспорт. "Военна медицина" - възможност за провеждане на стаж в медицинският център на кораба." Относно финансирането, което ще е на стойност над 3 млн. евро, Светослав обясни: "Според мен има два основни начина как да бъде успешно реализиран и приложен този проект. Първият е да се направи общо сътрудничество между морски академии от Европа и света за финансиране, изграждане и поддържане на международен учебен флот. Вторият е да се направи общо сътрудничество между водещите морски компании, които да финансират и изградят общ учебен флот, от където ще могат да изграждат своите бъдещи морски кадри." Повече вижте във видеото! |
Още по темата: | общо новини по темата: 6 | ||||||||||||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 16.11.2018 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Четири прохода са затворени за камиони, два от тях за всички МПС
19:01 / 25.12.2024
Катастрофа във Варна! На място на инцидента има линейка
15:28 / 25.12.2024
Дъщерята на Глория спечели 10 000 лева от участие в предаване
17:17 / 25.12.2024
Опасно време утре - предупрежденията са в сила
14:00 / 25.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета