Миналата седмица кметът Кирил Йорданов обяви, че че според становище на ведомството не бива да се изгражда нова писта на летище "Варна". Специалистите, които са го изготвили, имали различно мнение и за контейнерния терминал. В плана е предложено за реализирането на градски проекти да се освободят кейовите места от 1-во до 5-то, а останалите - да бъдат дадени на концесия.
Министърът и транспортното ведомство не отказват изграждането на коса писта на летището, но считат, че предложената експертиза на Община Варна не е съобразена със съвременните изисквания. Специалистите от Министерството на транспорта са готови да уточнят тези изисквания заедно с експертите, изготвили ОУП, посочи Павел Димитров. Не е вярно, че проектът за пристанище "Варна" е замразен и по него не се работи, увери той и допълни, че се търсят алтернативи, освен заема от Японската банка, така че да не се отделят пари от държавния бюджет.
Според варненския депутат от ГЕРБ Свилен Крайчев не е удачно изграждането на терминал в района на "Максуда", тъй като това би струвало много средства. Алтернативата за него е развитие на вече съществуващата инфраструктура на "Варна Запад" и изграждане на терминал на дълбоководно място преди Аспаруховия мост.
Развитието на пристанището трябва да задоволи както изискванията на гражданите, така и нуждите на бизнеса, смята Крайчев. Той обясни, че е съгласен със становището на транспортното министерство за разделяне на пристанището и даване на достъп на варненци до част от порт "Варна-Изток".
Обмисля се и идеята да бъде отворено за граждани продължението на Морската градина към пристанището, разкри Павел Димитров.
Източник: Дарик
Още по темата (228): | |