Ремонтът на двете улици включваше и изграждането на близо километър велосипедни алеи. Тъй като бяха проектирани като част от платното за автомобилно движение, те бяха отделени със 150 от т.нар. буларди (бетонни топки). Още толкова от същия тип ограничители бяха поставени и по тротоарите, за да възпрепятстват паркирането на автомобили. Решението на проектанта "Обединение Одесос 2012" обаче се оказа явно неудачно, тъй като само година след поставянето им по-голямата част от ограничителите бяха изкъртени от преминаващите автомобили. Други са били отстранени заради повреди или вследствие на вандалски актове, твърдят от общинската администрация във Варна.
По информация на ръководителя на проекта Десислава Борисова единичната цена на всяка от топките е била 86 лв. В нея са били включени доставката и монтажът им. Това означава, че за всички 300 ограничителя от бюджета на проекта са били похарчени около 26 хил. лв. Тъй като той е приключен, парите, изхарчени за неудачните буларди, сега се оказват хвърлени на вятъра.
"В продължение на 5 г. от въвеждане в експлоатация на обекта промени могат да бъдат извършвани само след съгласуване с управляващия орган, в случая МРРБ, обясни Борисова. Община Варна е изпратила искане за становище относно доставка и монтаж на нов модел ограничителни елементи, с по-голяма височина от съществуващите. Искането е одобрено, обсъждат се различни варианти на нови елементи, които ще бъдат монтирани през 2018 г. по въпросното трасе", каза още тя.
В продължение на месеци, ограничителите, платени с пари по програма "Регионално развитие" стояха захвърлени край уличното платно.
В продължение на месеци, ограничителите, платени с пари по програма "Регионално развитие" стояха захвърлени край уличното платно.
Сумата от 26 хил. лв. е относително малка на фона на останалите разходи за обновяване на главните пешеходни зони във Варна. Начинът, по който е извършено проектирането обаче, изборът на явно неподходящо архитектурно решение и некачественият монтаж на ограничителите, позволил лесното им премахване, говорят красноречиво за отношението на кметската администрация във Варна към разходването на средства от фондовете на Европейския съюз.
Сега според Десислава Борисова след получаване на разрешение от Министерството на регионалното развитие и благоустройствот разходите по отстраняване на старите и поставянето на нови огранчителни елементи ще бъде за сметка на общинския бюджет за 2018 г.
Изпълнението на проекта "Естетизация и модернизация на главни пешеходни зони и зони за обществен отдих на град Варна" беше съпътствано от множество сигнали и публикации в местната преса за ниското качество на ремонтните работи. Тогава кметът на Варна Иван Портних се закани дори, че изпълнителите на част от дейностите "Обединение Зебра трафик" "няма да получат нито лев", докато не завършат качествено работата си. Въпреки това само две години след приключването на проекта на стойност над 7 млн. лв. многобройните следи от лошото изпълнение на дейностите по него стават все по-видими.