ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Варна възвръща славата си на винен район | ||||||
| ||||||
"Откриват се нови изби. Пазарите на Изток се отварят за българските вина. У нас има над 300, повечето от които произвеждат бутикови серии вина. Разполагаме и с добра школа за винени технолози, ползва се и чуждият опит", коментира Стефка Свещарова, председател на Българската асоциация на сомелиерите и виноценителите. Тази година специалистите очакват на пазара да се появят атрактивни български купажни вина. "Очакваме атрактивни вина от бели и червени сортове, като все още модни са купажните вина. Разширява се разнообразието с екзотични за нашите географски ширини сортове - "Вионие", "Семион", "Марселан", "Каладок", коментира Свещарова. Традиционните български сортове малко обаче са позабравени. По време на Дефилето на младото вино в Пловдив български производител предложи вино от "Памид", който е практически забравен сорт. Оказва се, че за него има клиенти. От българския сорт "Букет" тази година има и божоле - младо вино. "Мавруд" и "Рубин" са единствените местни сортове, които се ползват с популярност. Професията на сомелиера също си пробива път. Засега интересът към тайните на дегустацията на виното е по-скоро любителски, за лично удоволствие и култура. Професията все още не може да се каже, че съществува реално. "Курсовете за сомелиери се посещават по-скоро от виноценители, което показва, че хората търсят начин да обогатят общата си култура за пиене на вино", казва Свещарова. Според нея българският клиент е малко раздвоен от масовия внос на чужди марки вина, които се налагат чрез промоции в най-големите търговски вериги. Всеки обаче преценява за себе си какво да си купи. Родната продукция се отличава с две характеристики - високо качество и не особено добра популярност. Практически всички родни вина са конкурентни - някои спокойно съперничат на най-добрите световни образци. За да станат популярни обаче, все пак някой трябва да ги покаже извън България, да бъдат оценени. Наскоро българска фирма спечели сребърен медал за свое пенливо вино. Това стана по време на специализирано международно изложение в Париж в остра конкуренция с производители от Франция. Имаме достойна продукция, която трябва да бъде популяризирана. Сред основните канали за пласиране на родните вина са ресторантите, които в последно време се оплакват от липсата на клиенти заради въведената забрана за тютюнопушене. "Това не е пречка за развитието на ресторантите. В Европа знаят, че в ресторантите не се пуши, но не се говори за спад на посещаемостта. Като цяло при ресторантите има спад, защото цените и на храните, и на напитките са високи и би трябвало да се коригират. Виното се продава с надценка 200 до 300% спрямо магазина. Не може една бутилка да струва 10 лв., а в ресторанта да се поднася срещу 30 - 35 лв.!", коментира Свещарова. От друга страна, ресторантите предлагат едно и също меню в продължение на години - скара, няколко вида салати. Другата крайност са гурме ресторантите, които предлагат прекалено екзотични за нашия вкус ястия. Източник: в. Народно дело |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Принц Хари с тежко признание
13:09 / 08.11.2024
Дъщеричката на Ненчо Балабанов стана на годинка
16:38 / 08.11.2024
Свалят Цънцарова от сутрешния блок на бТВ?
23:05 / 08.11.2024
Златка за изневярата на Карен - ни вопъл, ни стон
16:06 / 08.11.2024
Само на 46 почина известен супермодел
20:35 / 08.11.2024
Призрачни снимки от село Тополи публикува Meteo Bulgaria
09:04 / 08.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: