Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Варненци посрещат "Хан Аспарух" на четвърти коловоз
Автор: Екип Varna24.bg 08:55 / 04.02.2021Коментари (0)1675
© БДЖ
"Хан Аспарух пристига на четвърти коловоз". Това съобщение отскоро звучи от високоговорителите на ЖП гарата във Варна. Става дума за един от трите нови локомотива, които вече се движат по железопътната мрежа в страната.

"Аспарух" пътува основно по направлението София-Варна като преминава през село Аспарухово, а на "Тервел" е поверена южната железопътна линия от столицата до Бургас. Това съобщи за Радио Варна Константин Азов, който е директор "Продажби и обслужване“ в БДЖ:

"Локомотивите развиват скорост до 160 километра в час. Те са почти два пъти по-мощни от локомотивите "Шкода", които се използват от години в железниците. Очаква се до края на годината да бъдат доставени още 12. Те вече са платени, като цената на всички локомотиви достига 85 милиона лева."

До края на годината БДЖ ще разполага с 15 нови локомотива. Да пътуваш във влакова композиция, теглена от такъв локомотив си е истинско удоволствие, непознато до скоро по нашите географски ширини, това потвърди и Ивайло Цонев, когото откриваме във влака София-Варна. Ивайло е страстен фен на железниците, пътувал е с влакове по цял свят. Хвали новите локомотиви, но пък се оплаква от състоянието на старите вагони.

"Комбинацията от липсата на усещане за движение и усещането за скорост дава една много приятна емоци, сякаш най-накрая сме прекрачили в новия век. От по-скарите вагони има какво да се желае. Дори и рециклираните правят проблеми - един пък прозореца не се отваря, друг път не се затваря. Механизмите за изтегляне на седалките, които са едно голямо улеснение при пътуване на дълги разстояния, или са повредени, или така стържат, че чак машиниста чува, че някой се опитва да се облегне."

Вагоните остават проблем, който от железниците се опитват поетапно да решават. Един нов вагон обаче струва почти два милиона евро, каза Константин Азов

"Започваме да обновяваме собствените вагони. Първите 15 почти са готови, може би до март ще бъдат на разположение. Имайте предвид, че един чисто нов вагон струва от парядъка на 1 милион и 800 хиляди евро. Вагон, който е рециклиран в българско предприятие ни излиза около 1 милион лева."

Новите локомотиви са бързи, но в много райони състоянието на релсовия път пречи те да развият максималната си скорост. Така че не се учудвайте, ако Аспарух закъснява. На юг, където има повече прави участъци, се надяват поне Тервел да е точен.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Риск от чума по дребните преживни животни
Отношенията София-Скопие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (501) 15%
Добре, но можеше и по-добре (458) 14%
Не се справи (641) 19%
Пълна трагедия (1772) 53%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: