Варненци продължават да се жалват от мобилните оператори

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
11:05 / 17.01.2013
790
1929 жалби и сигнали са постъпили в Комисията за защита на потребителите във Варна през 2012 година. Това съобщи Илиян Станоев, директор КЗП-Варна.

Спрямо 2011 година броят на жалбите и сигналите, подадени от граждани е намалял със 128. Най-честите оплаквания продължават да са срещу мобилните оператори. Проблемите са свързани предимно с искане на потребителите за прекратяване на договорите и оспорване на сметки. Варненци сигнализират и за получаване на непълна информация преди сключване на договор с мобилен оператор.

Голяма част от жалбите са свързани с рекламации на стоки, например мобилни апарати и електроуреди. Тези жалби след намесата на КЗП се удовлетворяват в 60% от случаите.

Служителите на КЗП най-често констатират нарушения, свързани със предлагане на стоки без етикети на български език с информация за вида на стоката, производител и вносител и съществени характеристики на стоката. Установени са още липси на обявени цени на стоките и услугите, в това число и цена за единица мярка, не посочени грамажи в менюто на заведения за хранене и развлечения. Други нарушения се отнасят до не отразена промяна в обстоятелствата при категоризираните туристически обекти, като промяна на собственик или наемател, промяна на адреса на управление, както и не поставяне на видно място документа за категоризация на туристическите обекти.

През месец януари се извършват проверки по план- програмата на Комисия за защита на потребителите. Проверяват се и постъпилите жалби и сигнали.

При постъпване на жалби и сигнали се преценява дали жалбата и сигнала са от компетенциите на КЗП. Ако са от компетенциите на друг контролен орган се препращат в седем дневен срок. Жалбите, които са от компетенциите на КЗП се разглеждат в законно установения едномесечен срок. Решението по жалбата или сигнала се съобщава писмено на жалбоподателя. За да бъде разгледана една жалба е необходимо да не е анонимна, да се представят всички документи необходими за извършване на проверката / документ за произход, гаранционна карта, протоколи за отказано гаранционно обслужване, договори и.т.н.

Източник: Днес +


Виж коментарите (1)
Още новини от Новини от Варна:
Извънредна ситуация на летище Варна! Пренасочиха самолет към Бург...
Времето се влошава! Жълт код за опасно време във Варна утре
Катастрофа във Варна! На място на инцидента има линейка
Част от район във Варна остава без вода днес
Открадна мобилен телефон от игрална зала във Варна, арестуваха го...
Задържаха 50-годишен варненец


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).