Варненци продължават да се жалват от мобилните оператори

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
11:05 / 17.01.2013
687
1929 жалби и сигнали са постъпили в Комисията за защита на потребителите във Варна през 2012 година. Това съобщи Илиян Станоев, директор КЗП-Варна.

Спрямо 2011 година броят на жалбите и сигналите, подадени от граждани е намалял със 128. Най-честите оплаквания продължават да са срещу мобилните оператори. Проблемите са свързани предимно с искане на потребителите за прекратяване на договорите и оспорване на сметки. Варненци сигнализират и за получаване на непълна информация преди сключване на договор с мобилен оператор.

Голяма част от жалбите са свързани с рекламации на стоки, например мобилни апарати и електроуреди. Тези жалби след намесата на КЗП се удовлетворяват в 60% от случаите.

Служителите на КЗП най-често констатират нарушения, свързани със предлагане на стоки без етикети на български език с информация за вида на стоката, производител и вносител и съществени характеристики на стоката. Установени са още липси на обявени цени на стоките и услугите, в това число и цена за единица мярка, не посочени грамажи в менюто на заведения за хранене и развлечения. Други нарушения се отнасят до не отразена промяна в обстоятелствата при категоризираните туристически обекти, като промяна на собственик или наемател, промяна на адреса на управление, както и не поставяне на видно място документа за категоризация на туристическите обекти.

През месец януари се извършват проверки по план- програмата на Комисия за защита на потребителите. Проверяват се и постъпилите жалби и сигнали.

При постъпване на жалби и сигнали се преценява дали жалбата и сигнала са от компетенциите на КЗП. Ако са от компетенциите на друг контролен орган се препращат в седем дневен срок. Жалбите, които са от компетенциите на КЗП се разглеждат в законно установения едномесечен срок. Решението по жалбата или сигнала се съобщава писмено на жалбоподателя. За да бъде разгледана една жалба е необходимо да не е анонимна, да се представят всички документи необходими за извършване на проверката / документ за произход, гаранционна карта, протоколи за отказано гаранционно обслужване, договори и.т.н.

Източник: Днес +


Виж коментарите (1)
Още новини от Новини от Варна:
Бременната украинка, която бе нападната в центъра на Варна: Нищо ...
Спират движението в м-ст "Пчелина" заради довършителните работи п...
Жестоко убийство: Син уби баща си с мотика в Балчик
Млад мъж e открит мъртъв в Несебър
Катастрофа на пътя Варна - Бургас, има пострадал
След проливния дъжд във Варна: Силно наводнени улици, движението ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).