© Impact Press Group | | „Снимайте, само не хващайте кошчето, че направо ме хваща яд. Тук пък са палили огън, какво е това нещо. Веднага трябва да се оправят нещата" - нарежда по телефона търговският пълномощник на „Лазурен бряг 91" Андрей Василев, докато представя пред екип на „Народно дело" новата визия на варненския плаж, добил популярност през годините като алея първа. Зоркият поглед на концесионера хваща и най-дребната неразбория. А проблемите очевидно са все по-малко, установи репортерската ни проверка. Крайбрежната алея е коренно променена.Вече няма оправдание да си метнеш обелката от банана или фаса на пясъка, твърдят концесионерите, които са поставали по алеите и плажа кошчета почти на всяка крачка. Само по пясъчната ивица броят им достига 200. „Хвърляме шишета по плажа, а кошчетата стоят празни. После казваме: мръсно е. Но не може да променим културата на гражданите", признава Василев. За негово съжаление често се прескача и забраната за разходки на кучета по пясъка.
Целта на концесионерите е кристално ясна: варненският плаж да получи мечтания син флаг, какъвто се дава само на най-чистите и красиви плажове. За постигането на тази мечта те са хвърлили почти 6 млн. лв. през последните три години. Като само за тази година сумата е около 3,5 млн. лв. По всичко личи, че инвестициите ще нарастват през следващите години.
Най-амбициозният проект предвижда изграждането на 70-метров пристан на мястото на един от двата разрушени мостика на централния или рибарския плаж. Черешката на тортата ще бъде уникално висока статуя, която трябва да се превърне в символ на Варна, какъвто например е монументът на Исус Христос за Рио де Жанейро. Предвижда се скулптурата да се издигне на 25 - 30 метра, но ръстът й може да се увеличи още малко, което ще бъде достатъчно, за да кандидатства за книгата на рекордите на Гинес като една от най-високите статуи на света. Монументът ще носи името „Добро утро, Варна!" и ще бъде изработен от месинг или бронз. В момента се събират идеи за това какво точно може да представлява статуята. Целият комплекс ще коства около 1,8 млн. лв.
За бъде картинката завършена, концесионерите предвиждат сградите на къпалните да бъдат изцяло реновирани и санирани с влагоустойчиви материали, като гранит, врачански камък и мушел, като на места ще бъдат подсилени и основите на сградите.
„Постоянно черпим опит от Кан, Ница, френската Ривиера, Израел", споделя Василев. Сред най-напредничавите идеи е да се направи алея само за автомобили, озеленена част и пешеходна идея.
Засега ръцете на концесионерите са вързани донякъде пред замърсяването на морето. Точно показателите на морската вода са единствената пречка пред варненския плаж да получи мечтания син флаг. Мониторингът от миналата година не е бил с добри показатели, но последните цифри са обнадеждаващи, посочва Василев.
Източник: в. "Народно дело" |