© | | Интересна комуникация между варненец и банка ДСК стана във Фейсбук. В писмо, изпратено до банката, варненецът Иво Илиев поиска заплата от банката заради губене на време. Г-н Илиев е специалист по интернет маркетинг и разпространи набързо писмото си чрез социалната мрежа. Ето и комуникацията между страните:
Здравейте,
Две от компаниите ми имат сметки във Вашата банка. Някой приятели ме мислят за мазохист заради това. По-лошото е, че служители на банката Ви пък, явно ме мислят за маймуна. Ето моята история:
Освен в ДСК, имам фирмени и лични сметки в ПИБ, Пиреос, Про кредит, Юнионбанк и мога да сравня нещата.
Пред почти всички клонове на ДСК в гр.Варна, където живея, няма паркинг за клиенти, затова реших да ходя в клона Ви в Гранд Мол, за да ползвам техния паркинг. Вероятно таргета Ви е клиенти без коли, което е ок - модерно е, ЕКО е, лошо няма..
При другите банки има поне 3ма служители на клон. Иначе е малко странно защо изобщо да има клон с 2-ма или 1 служител. Е, при вас масово клоновете са с по 1 служител, но в неописуемо радостните случаи, когато служителите са цели 2-ма, за нас, клиентите това е сравнимо с Коледа, Великден, Ханука и други сакрални празнични моменти, защото чакаме под половин час за гише.
Чакането не е проблем - във всеки клон има едни мръсни и миришещи столчета с петна, а в клона Ви в Гранд Мол солидно мирише на мухъл, но ние, клиентите, сме измислили различни начини чакането от 30 минути до 1 час да бъде уплътнено с приятни занимания. Примерно аз си купих таблет и си работя от него докато чакам. Някой майки с деца си носят суха храна и вода. Студенти и по-млади хора ходят по групи, за да си хортуват пред или в клона. Аз Ви предлагам да сложите по 3-4 тестета карти - и без това чакаме сумати народ по близо час - поне някой покер или белот да ударим отборно? Важно е да има автомати за храна и напитки - гарантирам Ви, че ще имате огромна печалба от тях, по-голяма отколкото да сложите банкомат!
Чакането докато стигна до гише е ясно, но след като стигна до гишето - това е съвсем нов сериал. Обикновено служителката се държи така, сякаш й дължа парите и живота си - гледа ме леко на кръв. В Гранд Мол Варна, и в клона на Севастопол най-честата първа думичка на служителките е "Мии" в словосъчетания като "Мии носите ли си лична карта" и "Мии, нали знаете сега, че ще чакаме". Явно това е с тайната надежда да ме разубедят да съм им клиент и да не ги занимавам с моите простотии. Все пак на жените им е писнало разни навлеци като мен по цял ден да им се карат за едни и същи неща - разбирам ги напълно.
Последната ми дилема са т.нар. "Спесимени". Единствено в банка ДСК всеки път, когато не тегля от клона-издател на фирмената ми сметка, ми искат попълване на спесимен. Попитах защо - личната карта, подписа, печата и това че съм МОЛ и титуляр на сметката не били достатъчно доказателство, че аз съм аз... Явно работите с шизофреници? Имам предложение и за това - пръстови отпечатъци и взимане на ДНК проба от устна кухина. Може кръв и урина, които да се таксуват - гарантирам, че таксите за тях ще са по-евтини от таксите за поддръжка, които взимате. Това ще е безупречно доказателство, че аз съм собственик на фирмата и сметката си и мога да разполагам с парите си... дано... Примерно спесимените може да се облизват от попълващия ги и да се пращат за ДНК анализче - мисля, че ще чакаме по-малко за това да стане.
Иначе попълваш спесимена за около 10 минути, още 10 чакаме служителка №1 от клона, където съм да се обади на служителка №2 от клона-издател и втората, ако на 10-тия път се реши да си вдигне телефона (защото и при нея група недоволни българи чакат на безумни опашки) - потвърждава, че аз съм аз, праща някакви още документи и целия свитък с документация се щипва с кламерче и се пъха някъде. След това изчезва в небитието...
За 3 месеца съм попълнил само в ЕДИН от клоновете ви НАД 10 спесимена. Горе долу изчислих, че попълването на спесимени и чакането по опашки за около 3 месеца време ми губи 1 работна седмица. Т.е. оказва се, че аз съм Ваш служител и трябва да ми плащате заплата. Не вярвам да плащате много - нито за заплата, нито за софтуер. Но така и така прекарвам толкова време във Ваши клонове - някак си вече Ви чувствам близки. С Ваши служителки съм се карал повече, отколкото с тъщата си, което направо ни е сродило.
Та, затова Ви пиша - да си поискам заплатата от Вас, както и, ако може да ми кажете колко страници са всички попълнени само от мен спесимени до момента. Сигурен съм, че безсмъртните Вазов и Йовков ще ми завидят колко обем писания съм изписал. Едни и същи писания.
И защото това, което мога да правя доста добре е да пиша, но не спесимени, реших да Ви пиша тук. Защото преди това си писах с г-н Дамян Медаров, който беше така любезен да ме помоли да му обясня какви са проблемите, с които се сблъсквам ексклузивно в ДСК, макар тези проблеми да са видим ако човек просто посети произволен клон във Варна.
Писах му, но една година по-късно (писах през ноември 2012г.) не се е променило нищо, дори напротив. Затова тук, във фейсбук, където е и част от работата ми, е някак по-публично, по-общодостъпно до повече хора и ще се радвам тези хора да споделят в коментарите по-долу дали и с тях не се случват същите идиотщини в ДСК, каквито с мен? За какво иначе е тази фейсбук страница, която наскоро създадохте, ако не, за да се разберат и поправят проблемите с клиентите
Желая успех,
все още Ваш - Иво Илиев
Отговорът
Банка ДСК
Здравейте г-н Илиев,
Банка ДСК цени обратната връзка от своите клиенти и Ви благодарим, че отделихте време да споделите проблемите си с нас.
Имаме различни модели на обслужване и можем да Ви предложим вариант, който да отговаря точно на Вашите банкови нужди.
Например електронното ни банкиране е създадено да пести време и да предлага удобство както на фирмените, така и на частните ни клиенти.
Междувременно сме си поставили за цел и в голямата клонова мрежа, с която оперираме, да наложим високи стандарти на обслужване, които скоро ще видите на практика.
Една от мерките, които сме взели и ще започнем да прилагаме от новата година, е съхраняване на електронно досие за фирмите. Това ще позволи да се намали обемът еднотипни документи, които се попълват и да се банкира от най-удобния за момента клон на Банката.
Конкретно за град Варна ще обърнем внимание на мениджърите на клоновете ни и ще следим процеса на промяна. |