Дали варненци тестват системата или системата тества нервите им, съдете сами от коментара й:
"Вчера се качвам в автобус №10 и както винаги се насочвам към автомата да си взема билетчета /уточнявам - 2бр./, но нали се сещате, че все още не можем да ползваме тази екстра - 2 бр. билетчета да си искаме от автомата, затова трябва да ги изтегля едно по едно. До автомата стоеше човек в пенсионна възраст, навярно отговарящ за автоматите на този етап, защото и предния ден си беше човечеца на пост. За сведение автоматите на 8 януари не работеха и се наложи да си взема билета от кондукторката, но преди да си задействам процедурата го попитах дали днес работи автомата и ми бе отговорено с "Да".
И така... от тук тръгва данданията нашенска, но мисля, че съм си с правото. Пускам системата по правилата. От началото винаги си купувам билета от автомата, просто така - да се науча и предполагам, че съм се научила. Пуснах си левчето, но билетче ЙОК !!! Вътре в автомата стояха си чинно две стари разписки и тогава се задава кондукторката и ми обяснява как да си пусна левчето за втория билет и ми дава нечия разписка за моя си непуснат билет.
Започна една разправия, че системата работи и излиза че аз не съм в правото си, защото я попитах, ако мине контрола, кой ще ме защити? Аз съм си платила с левчето, но на апарата. Тя тогава се врътна и каза, че не отговаряла за автомата. Междувременно въпросния чичка слезе на следващата спирка като чу разправията и мисля, че той трябваше да вземе адекватно решение и да се намеси.
Второто левче автомата си го взе и си ми върна билетче и разписка. И така пътувахме двама с един документ.
Нещо куца. Новата система за градския транспорт не е както трябва.
Да си бяха провели по-добре експериментите преди да се налага да забъркат и пътниците в тая нова система.
Понеже пътувах със сина ми, детето се притесни и поиска да купува още два билета от кондукторката, за да пътуваме спокойно. Никой не ни защитава нас като потребители на услуга. И най-страшното е, че никой от пътниците не се намеси. Гробна тишина си беше, а автобуса си беше почти пълен. Трябва да се вземат мерки да не се стига до подобни ситуации, особено ако се канят скоро да пуснат системата и в целия град", коментира ядосаната жена.
Припомняме, че новата автоматизирана билетна система в градския транспорт на Варна беше пусната на 23 ноември пилотно по линия №10 от общинската транспортна схема.
Линията обслужва трасето от жп гарата до спирка "Хаджи Димитър" - в близост до Първа езикова гимназия. Според разпространената информация пътниците могат да си закупуват стандартен хартиен билет или предплатена карта с електронни билети от машини, монтирани на спирките по линия 10, или в самия автобус. Цената на билетите остава 1 лв., автоматите връщат и ресто.
Хартиеният билет или картата с електронни билети се валидира в специално валидиращо устройство вътре в автобуса. Осигурени са екипи, които помагат на пътниците. Те носят специални баджове и обясняват как става закупуването на билети или карти и валидирането им в автобусите. Картите за пътуване, издадени от "Градски транспорт" ЕАД, остават валидни.
Системата е част от проекта "Интегриран градски транспорт".
Поетапно предстои да бъдат включени и останалите линии, които обслужват града, след приемане на нова транспортна схема и нова тарифна схема, билетите ще могат да се ползват за интервал от време, а пътниците да се прикачват на втори автобус, обясни неотдавна ръководителят на проекта Биляна Якова.