Общото становище на колегите му било, че места за новите терминали трябва да се търсят след пристанище "Леспорт". Предлаганите към днешна дата варианти за терминали на острова, както и пред "Максуда" били крайно неприемливи. "При положение, че се направи пристанище на челото на острова санитарно-охранителната му зона ще засегне кв. "Аспарухово". Ако бъде в "Максуда", натискът ще попадне върху южния район на града", коментира архитектът. Ето защо новите мощности тябвало да се изнесат възможно най-далеч от града. Проблемът с малките дълбочини също бил лесно решим - чрез драгиране.
Архитектът постави под съмнение изобщо необходимостта от изграждането на нов терминал. Той поиска министерството на транспорта да избистри своята стратегия за развитието на пристанищата и едва ако се прецени, че е толкова важно развитието на варненското и конкурирането му с Констанца, да се търси подходящо място за разширение. Той постави под съмнение и възможността на набелязаното за дълбоководен терминал място да бъде направен такъв. "На това малко място на терена на бившето предприятие "Управление за поддържане на морските канали и акваторията на пристанищата", ако мислите, че можете да направите пълноценно пристанище - няма да стане", директно атакува поддръжниците на идеята арх. Минчев.
Предложенията на архитектите предизвикаха бурни реакции сред морските специалисти, които обясниха, че реализирането им би струвало милиарди и едва ли ще се намери кой да направи толкова крупна инвестиция. Събарянето на Аспарухов мост изисква строителството на нов, което ще постави града пред и досега съществуващия проблем - липсата на алтернативно трасе. Не трябва да се пренебрегва и доста скъпото драгиране, което ще трябва да се извършва периодично, за да се достигат необходимите дълбочини, алармираха морските експерти.
Източник: в. "Позвънете"