Транспортният министър не е уважил кръглата маса по проблемите на бранша, където са участвали няколко големи организации. Не е имало и представител на ведомството, който да защити готвените промени в законите. За сметка на това са присъствали представители на НАП и депутати от ГЕРБ, БСП и ДПС.
Браншът настоява контрола върху такситата да се прехвърли от ДАИ към общините. „Щом има общинска полиция и КАТ, защо хиляди хора трябва да ни контролират и накрая пак да има сива икономика. Изискванията, които са за да станеш таксиметров шофьор, са като за пилот" - посочи Иванов.
Шофьорите застават твърдо против предложението на транспортния министър 30% от глобите да остават в инспекторите от автомобилната администрация. За сметка на това част от санкциите може да отива към общината, която да регламентира цялата дейност.
Недоволство предизвиква и размерът на санкциите за шофьорите, които достигат до 15 хил. лева. Браншът е против изискванията за възраст на автомобилите. Шофьорите искат колите им да бъдат подложени предимно на контрол за качество и сигурност, обем на багажника, наличие на климатик, както е в Европа.
Източник: в. "Народно дело"