Докато има буква "р" в името на месеца, са възможни студове. Така знам от старите хора и затова няма още да сменям гумите. Това каза Йордан Димитров, на 64 години, от "Възраждане". Мъжът кара стар "Опел". Навремето нямаше такива зимни и летни гуми, карахме с едни и същи, нямаше проблеми. Сега малко гевезелък ми се струва цялата работа, каза още Димитров.
В гумаджийниците не се наблюдават опашки от желаещи за смяна на гумите. Хората още се притесняват, че е възможно пак да застудее, и затова не идват. Обикновено опашките стават към края на април или началото на май, каза Петър, на 24 години, който работи в гумаджийница.
Не ползвайте зимни гуми при температури на въздуха по-висока от +5 градуса по Целзий, казват специалисти. Според тях въпросните гуми не само че стават по-меки, но и буквално се топят. Важно е, че тогава не изпълняват пълноценно своите функции, устойчивостта на автомобила на пътя е доста затруднена, казват още експертите.
Летните гуми при експлоатация при температури на въздуха, приближаващи нулата, се втвърдяват, което значително увеличава вероятността от поднасяне на автомобила, дори на относително сухи настилки, а също така има вероятност от разкъсване на гумата при нормална експлоатация.
Източник: в. "Черно море"