© Varna24.bg | | Въпреки различните мнения за това какво трябва да се промени, за да се избегнат трагичните инциденти като този в София, варненските таксиметрови шофьори се обединяват в едно - контролът над водачите трябва да се засили, и то не само по отношение на таксиметровия превоз. Според собственика на една от големите фирми във Варна - Иван Михайлов, отговорността за това сядат ли пили зад волана шофьорите трябва да поемат КАТ и Автомобилна администрация. Това обаче не било лесна задача, тъй като инспекторите не достигали и били натоварени с много задачи, предаде Дарик.Иван Михайлов признава, че системен контрол на таксиметровите шофьори във фирмата за употреба на алкохол няма, тъй като това право имали само КАТ и ДАИ. Назад в годините имало само един изгонен заради такова провинение. Шефът на фирмата споделя мнението на транспортния министър Данаил Папазов да се отнема лицензът на таксиметрови шофьори, заловени да карат пияни, но при условие, че не се прави разделение между нарушителите на пътя.
Председателят на синдикат "Авто 94" Димчо Иванов, който е на свободния пазар за таксиметров превоз, смята, че браншът работи в хаос, а вина за това има Автомобилна администрация. Според Иванов изходът от проблема с пияните таксиметрови шофьори са засилен контрол единствено от КАТ и общинска централизация. Той увери, че не е чувал за подобни случаи във Варна, но такива били практика в столицата.
Мениджърът на друга голяма варненска фирма за таксиметрови услуги Ивелин Георгиев смята, че ръководството е с вързани ръце по отношение на пияните шофьори заради пропуски в наредбата. Тя определя 8-часовия работен ден на водачите и почивките, които е редно да ползват, но никой не може да проследи кога и как се правят те. Георгиев подкрепя идеята на транспортния министър за отнемане на правата на пияни таксиметрови водачи. |