Венцислав Сивов: Варна заслужава градски транспорт, който да е на европейско ниво и постигането на тази цел е моя кауза
Варна заслужава градски транспорт, който да е на европейско ниво и постигането на тази цел е моя кауза. Приех да съм в листата за народни представители от морската столица, защото вярвам, че като депутат бих бил полезен за развитието на важни за града проекти. Това заяви Венцислав Сивов, втори в листата на ВМРО – БНД в 3-ти МИР – Варна. Той посочи, че за изминалите две години, в които е общински съветник е имал възможността да работи върху проекти, които са много важни за Варна.
"Като председател на комисията по Транспорт в Общинския съвет знам кои са слабите места в системата. Един от големите успехи на ВМРО в местната власт е, че не позволихме покачването цената на билета за градския транспорт, защото в условия на финансова криза, това би се отразило изключително негативно върху бюджета на домакинствата.
Съгласен съм с това, че картите трябва да станат още по-достъпни като цени, защото наистина в цял свят хората ползват основно тези документи, за да се придвижват в градския транспорт. Наясно съм обаче и с това, че всяко нещо изисква време и няма как да очакваме, че варненци ще подскачат от радост, когато им вдигнат двойно цената на билета за автобуса. Но амбицията ми за развитието на този сектор не спират само с това да сложим "спирачка“ на цената на билета. От тук нататък трябва да работим за подобряване на услугата, която се ползва от хиляди варненци ежедневно“, каза още Венцислав Сивов.
Той коментира, че е неприемливо в град като Варна – голям туристически център да няма нощни линии. Сивов посочи, че не веднъж е предлагал, поне през летния сезон, да има линии, които да се движат до 1.00 часа след полунощ. По този начин хората работещи до късно в града или в комплексите няма да бъдат изцяло зависими от служебния транспорт, а успоредно с това варненци ще могат да се придвижват много по-евтино до по-късните часове на денонощието.
"И тук говорим за две или три нощни линии, които да покриват големите райони на Варна. Ако такива нощни линии бъдат пуснати в експлоатация, със сигурност това ще се усети и от бизнеса.
"Не трябва да забравяме, че през лятото Варна е домакин и на множество културни прояви, голяма част от които се реализират на открито. Те биха имали много по-сериозна посещаемост ако варненци знаят, че имат удобен транспорт. Т.е. нощните линии са действително необходими за морската столица, която особено през лятото има бурен социален и културен живот. А сега виждаме как хората си тръгват на тълпи от Летния театър, кажи-речи по средата на представленията, за да успеят да хванат последния автобус. Затова казвам, че нощните линии не са лукс, а необходимост в туристически град, който има толкова наситен културен календар от събития.
Именно затова ще продължавам да работя докато успея да финализирам тази моя идея“, категоричен бе Сивов.
Друг важен проект, който Венцислав Сивов припомни е новата транспортна схема на Варна. Той заяви, че трафикът към момента в града е изключително натоварен и целта е хората да предпочитат услугите на градския транспорт, пред автомобилите си.
"Аз като шофьор разбирам, че това звучи направо невероятно, но въпреки това съм убеден, че ако се създаде транспортна схема, която да бъде максимално оптимизирана и съобразена с пътникопотока – това ще се отблагодари. Идеята ни е да създадем вътрешни линии, които обаче да не са през 15-20-30 минути, а на много по-кратък период от време. Първо по този начин автобусите няма да са препълнени, което в условията на ковид е особено важно. Ако видим, че един автобус е пълен, няма да се качим, тъй като следващият ще е след 5 минути. А не както сега, да знаем, че следващият автобус ще е след 15 или 20 минути, според това дали е час пик.
"Ще има и дълги линии, които ще са от един район до друг, да речем от "Владиславово“ до "Почивка“ и ще обират пътниците, които слизат от вътрешните линии. За целта ни е необходима статистика кои линии са най-натоварени, нужно е синхронизиране на разписанията, така че хората да не чакат по спирките и разбира се – зелени коридори, с които ще бъдат избегнати задръстванията.
Това може да звучи като фантастика, но всичко е въпрос на организация и вярвам, че скоро ще се реализира и във Варна.