Варна, пристанище на Шумен..., пееше великият Тодор Колев. И ако това се отнася за времето след преврата на 19 май 1934 г., когато в страната е проведена цялостна административно-териториална реформа, като съществуващите окръзи са обединени в нови 7 области, начело с областни директори, то от рубриката на
Varna24.bg –
"Преди и сега“, ще видите как е изглеждало пристанището 10 години преди този период – около 1925 година.
Това става ясно от горната снимка на нашия колаж. Часовниковата кула на ЖП гарата се вижда. Този символ на Варна е открит на 3 март 1925 година.
Сегашната сграда на митницата все още я няма. Историята е категорична, че с построяването на вълнолома и откриването на новото истинско пристанище през 1906 г., по инициатива и с финансовата помощ на Варненската търговска камара, в района на пристанището през 1908 г. започва изграждането на нова голяма и представителна сграда на Митница Варна. За съжаление малко преди да бъде открита започват войните (1912, 1913, и 1915г), които спират строежа. Официалното откриване става в началото на 1926 г. Настоящата сграда, която като архитектурен паметник на града, беше реставрирана и възстановена в първоначалния си вид през 2004 г.
На кея пред Митницата са параходите "Цар Фердинанд“ и "София“.
"Цар Фернинанд“ е построен - 1913 г. в Ливорно, Италия. Товароподемност - 2273 тона, доставен 1913 г., пътнически места - I кл. - 30, II кл. - 40, III кл. – 68, парна машина - 1915 к.с., скорост - 12 възла, изоставен в Солун - на 2.09.1944 г., по непотвърдени сведения - потопен от английска подводница на път за Крит на 2.10.1944 г.
Припомнете си
"Преди и сега“ от предния път
ТУК.