ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Вижте табела на плажа в Шкорпиловци и какво казват хората за нея | ||||||
| ||||||
Публикуваме го без редакторска намеса: Въпреки табелата на централен плаж Шкорпиловци, се оказа, че не може да ползваш само чадър или само шезлонг. Може само комплект за 30 лв. И заетостта е "пълна"... /07.07.2023/. В случая, ако е вярно, както твърдят хората, то това е нелоялна търговска практика (напр. подвеждаща реклама и агресивни търговски практики), става видно от сайта на Министерството на икономиката и индустрията. Там изрично е упоменато: Какво е нелоялна търговска практика? Търговска практика от страна на търговец към потребител е "нелоялна“, ако противоречи на изискването за добросъвестност и професионална компетентност и ако променя или е възможно да промени съществено икономическото поведение на средния потребител, когото засяга или към когото е насочена, или на средния член от групата потребители, когато търговската практика е насочена към определена група потребители. Нелоялни са и заблуждаващите и агресивните търговски практики. Какво е заблуждаваща търговска практика? Търговска практика е заблуждаваща, когато: - съдържа невярна информация и е подвеждаща или когато по някакъв начин, включително чрез цялостното й представяне, заблуждава средния потребител; - води или е възможно да доведе средния потребител до вземането на търговско решение, което той не би взел без използването на търговската практика, и когато тя включва: – всяка маркетингова дейност по отношение на стока или услуга, която създава объркване с друга стока, услуга или друг отличителен знак на конкурент; – неспазване на ангажиментите, поети от търговеца чрез присъединяването му към кодекс за добра търговска практика. Какви са видовете заблуждаваща търговска практика? Списък със заблуждаващи търговски практики се съдържа в чл. 68ж от Закон за защита на потребителите (ЗЗП), като част от тях са: - да се твърди от страна на търговец, че се е присъединил към кодекс за добра търговска практика, когато това не е вярно; - да се показва удостоверение, знак за качество или техен еквивалент, когато не е получено необходимото разрешение за това; - да се твърди, че даден кодекс за добра търговска практика е одобрен от обществен или друг орган, когато това не е вярно; - да се твърди, че търговец е получил разрешение за извършване на определена дейност или че за дадена стока или услуга е получено разрешение, одобрение или лиценз от държавен или друг орган, когато това не е вярно или когато търговецът не спазва условията, при които е било издадено разрешението, одобрението или лицензът. Каква може да бъде защитата за потребителите от нелоялни търговски практики? При съмнение, че използваната търговска практика е нелоялна, имате право да сезирате Комисията за защита на потребителите чрез подаването на жалба. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1242 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/207 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
Aнонимен
на 11.07.2023 г.
0
Aнонимен
на 10.07.2023 г.
+1
на 10.07.2023 г.
0
Aнонимен
на 10.07.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът идва!
18:50 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (501) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (457) | 14% | |
Не се справи (640) | 19% | |
Пълна трагедия (1771) | 53% |