© Impact Press Group | | Все повече кораби на БМФ ще плават под чужд флаг, каквато е международната практика. Това дава много приемущества и подобрява конкурентноспособността на дружеството, заяви във варненското студио на Дарик Кирил Домусчиев - председател на надзорния съвет на Параходството. Десет кораба вече са рефлагирани, което осигурява по-добра защита и финансиране от банките.5 кораба на БМФ вече са продадени, водят се преговори за още 10, обяви Домусчиев. Заради финансовата криза от октомври миналата година се наблюдава рязък спад в товарите и приходите от тях. Според него особено тежко е положението със старите кораби на над 25 години, които трупат огромни разходи на дружеството. Собственикът им губи по 4 хил. долара на ден, тъй като за тях няма пазари. За момента в БМФ има над 30 такива кораба и те трябва да напуснат флота, коментира председателят на надзорния съвет. Работи се по закупуването на нови плавателни средства. В момента цените им са два пъти по-ниски в сравнение с тези от миналото лято. За съжаление държавата не помага много с 30-те си процента участие в БМФ, въпреки че има интерес от него, добави Домусчиев.
Направили сме така, че плавсъставите да не полагат допълнителен труд и всичко е в рамките на закона, заяви във варненския ефир на Дарик председателят на Моряшкия синдикат към КНСБ Красимир Вълчев. Работното време се определя според броя работни дни, умножени по 8, заедно със събота и неделя, обясни той. На 4 месеца е намален престоят на борда на корабите.
До момента в администрацията на БМФ са освободени около 400 души и не се предвиждат още съкращения, допълни Кирил Домусчиев. Част от бреговия състав е напуснал по собствено желание заради по-високите изисквания, обясни той.
В момента "безработни" са 17 кораба, собственост на БМФ. 7-8 от тях са годни единствено за скраб, уточни Кирил Домусчиев.
Българо-германският консорциум "Кей Джи Маритайм Шипинг" придоби 70% от капитала на параходство "БМФ" през август 2008 година. Това беше и единственият кандидат за приватизация на дружеството. Офертата за покупката беше за 1 219 980 000 лева. От тях на държавата при сключването на сделката бяха заплатени 440 100 000 лева. Основната сума за покупката на БМФ беше осигурено от българския партньор по сделката - "Адванс пропъртис", собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Според приватизационния договор купувачите трябва да придобият 25 нови кораба с обща тонажност 890 000 тона през първите 5 години след сделката, както и да инвестира 372 520 000 лева.
Източник: Дарик |