ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Всички шофьори и кондуктори на "Транстриумф" могат да бъдат наети в "Градски транспорт" | ||||||
| ||||||
Това заяви за Радио "Фокус" - Варна Жельо Алексиев, председател на комисията по "Транспорт" в Общинския съвет на Варна, във връзка с декларацията на частния превозвач, който се обяви против това предложение. "Категорично искам да заявя, че не приемам опитите за умишлено създаване на социално напрежение сред работещите в частната фирма, тъй като работа ще има. Призовавам колегите от различните политически сили да не си правят предизборен пиар за сметка на хората", допълни Жельо Алексиев. Той припомни, че работата по проекта "Интегриран градски транспорт" протича при строго спазване на всички нормативни разпоредби, включително и на регламент 13/70 от 2007 на Европейския съюз. Със съдействието на кмета на община Варна общинската фирма е получила безвъзмездно 70 нови автобуса и 30 нови тролейбуса, като по този начин бе обновен автопаркът, изгражда се високоскоростно трасе и електронна билетна система. "Не отговаря на истината твърдението, че има сключени и действащи договори между община Варна и частната фирма - превозвач. Сключените през 2007 г. договори за обществен превоз на пътници са обявени за нищожни с влязло в сила съдебно решение", категоричен бе Жельо Алексиев. Във връзка с твърденията за тежкото финансово състояние на "Градски транспорт" Жельо Алексиев припомни, че частният превозвач е направил неуспешен опит да осъди общинското дружество за сумата от 4 млн. лв. , представляваща неустойка по предварителен договор за покупко-продажба на акции. Опитът за сключване на тази съмнителна сделка бе спрян от Общинския съвет, като така бяха защитени интересът на варненци и общинското дружество. "Частната фирма загуби делото пред арбитражния съд при БТПП", каза Алексиев. "Припомням, че в момента превозът по всички печеливши линии в града се извършва от частния превозвач - т.е. реално изминаваните километри са наполовина по-малко, а реализираните приходи от продажба на билети и карти са почти двойно повече от "Градски транспорт". Така загубите се трупат и са за сметка на общинското дружество. С други думи - варненци плащат "удоволствието" да има частен превозвач. Тук логично възниква въпроса - кой има интерес да фалира общинското дружество" , заяви Жельо Алексиев. В случай, че бъде запазено сегашното положение, община Варна и "Градски транспорт" - като бенефициент, може да се наложи да връщат всички средства по проекта - 114 млн. лв., коментира Жельо Алексиев. "Като председател на комисията по транспорт вярвам, че на сесията ще вземем решение, съответстващо на изискванията на проекта "Интегриран градски транспорт" и на европейското законодателство", допълни Жельо Алексиев. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 04.08.2015 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Четири прохода са затворени за камиони, два от тях за всички МПС
19:01 / 25.12.2024
Катастрофа във Варна! На място на инцидента има линейка
15:28 / 25.12.2024
Дъщерята на Глория спечели 10 000 лева от участие в предаване
17:17 / 25.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета