ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Вълноломът продължава да се руши, стопанинът му ще вземе решение след редица анализи | ||||||
| ||||||
С цел да сме полезни на варненци и да ви информираме за всичко ставащо в морската столица, екипът ни се свърза с Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", което стопанисва съоръжението. Ето какво ни отговориха те: В момента Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" анализира всички проблемни обекти в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение. След одобрение на Годишната програма на ДП "Пристанищна инфраструктура" за изграждане, реконструкция, рехабилитация и поддържане на пристанищата за обществен транспорт с национално значение, приоритетно ще бъдат избирани обектите за ремонт. Припомняме, че още през 2012 г. бе направена проверка на вълнолома, броени дни след стихията през зимата, която показа, че надводната част на съоръжението не е останала незасегната. Като се започне от стената, която на места е разрушена от вълните, и се стигне до бетонните блокове, на които тук-там липсват пластове от настилката, нацепени са или им стърчи арматурата. Видими поражения имаше по целия вълнолом, дори и там, където беше извършен сериозен ремонт. В него държавата наля около 18 млн. лв. Завършен през 2009 г., сериозният ремонт беше възложен на варненската фирма "Хидроремонт ИГ". Подизпълнител на обекта беше "Инжстройинженеринг" като от тях се изработиха тетраподите - четиривърхите бетонни елементи, които се поставят за разбиване на вълните пред самия вълнолом, всеки един тежащ 2,5 т. Около съоръжението трябваше да бъдат монтирани 5300 броя. По думите на изпълнителите тогава в рехабилитацията трябваше да се ползва най-модерна техника, а пробойните по вълнолома и запушването им трябваше да става с GPS система. С технологията, взаимствана от японците, се определяше къде да се правят насипи, като с това се скъси и процесът на полагането им от 6 на 1,5 месеца. През 2012 г. обаче се оказва, че дори и в рехабилитираната част има пробойни след силното вълнение през февруари. |
Още по темата: | общо новини по темата: 4 | ||||||||
|
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
Aнонимен
на 09.10.2013 г.
0
на 08.10.2013 г.
0
на 08.10.2013 г.
0
на 08.10.2013 г.
0
на 08.10.2013 г.
0
на 08.10.2013 г.
0
на 08.10.2013 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна промяна в една от основните автобусни линии във Варна
14:03 / 12.11.2024
Адско задръстване на варненски булевард
18:46 / 12.11.2024
Ето част от плановете за 2025 година на Община Варна
16:29 / 13.11.2024
Готви се увеличение на финансовото бреме за варненци?
14:51 / 13.11.2024
Важен за Варна проект е на финалната права
12:03 / 12.11.2024
Сняг заваля на много места в страната
08:27 / 12.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета