Според експерти Варна е единствена в България, в която в момента работи система за автоматизиране на трафика. Тя не е последният вик на технологиите, но друга такава у нас няма. Иначе в морската столица още през 1986 г. е изградена автоматизирана система за управление на трафика, която се обновява с годините.
Специалистите поясниха, че тя в момента работи по "заявки" на определени автомобили на специален режим и автобуси от градския транспорт. Шофьорите имат възможност да подадат сигнал и след бързо преценяване на ситуацията хора от екипа могат да подсигурят "зелена улица". Във Варна отдавна имало готовност за изграждане на интегриран градски транспорт. Дали обаче демонстрираната американска система ще бъде одобрена, не се знае. Тепърва предстояло да бъде обявен конкурс и да бъдат проучени и други оферти. А за действащата в момента система във Варна имало много високи оценки.
Един от основните проблеми с трафика в морската столица в момента били т. нар. легнали полицаи. И то не точно те, а прекалено многото поставени подобни съоръжения по варненските улици, твърдят експерти. Заради тях в момента процесът на управление на трафика в града бил почти невъзможен. Не било нормално по основните транспортни комуникации в града да има подобни съоръжения. Специалистите споделиха, че в развитите европейски държави и на много други места по света около пешеходните пътеки има монтирани камери за видеонаблюдение и шофьорите, които не спират или минават през тях с висока скорост, отнасят солени глоби. Без да има нужди от "гърбици". Те обърнаха внимание на факта, че наистина има загинали хора, блъснати именно на пешеходни пътеки, но всеки ден във Варна линейки водят до десетина души в критично състояние, на които всяка изгубена минута може да им коства живота. А всяко едно забавяне за преминаване през "легнал полицай", може да е фатално. Освен това след поставянето на такъв вид съоръжения по околовръстния път движението там е станало ужасно бавно, което прехвърлило трафика към централната част на града.
Източник: в. "Черно море"