© Дарик | | В момента "Булярд корабостроителна индустрия" строи още два кораба, идентични с представения днес "Даймънд Старс". Това обяви председателят на управителния съвет на "Булярд" Димитър Желев. Той разкри, че по "Даймънд Старс" се е работило до снощи.Корабът има водоизместване от 55 427 тона. Дълъг е 190 и широк над 32 метра. На палубата си има 4 товарни крана по 30 тона. Собственик на плавателния съд е турската компания Diler Shipping & Trading. До края на годината трябва да е готов и вторият кораб, който се строи за турската компания. През 2012 г. трябва да завърши работата по третия кораб от същата серия. Той обаче ще бъде за Индустриален холдинг България, които са собственици и на варненската корабостроителница.
"Даймънд Старс" е първият от серията Future-56, построен в Европа. Лицензът за строителството на този тип кораби е закупен от японската фирма IHI Marine United Inc. При реализацията му в "Булярд" са използвали нови технологии, както в проектирането, така и в производството. Основната част от оборудването е произведено и доставено от Mitsubishi Corporation. Кораби от същия тип в света има около 200. От тях 32 са произведени по технологията на IHI Marine United.
Корабният пазар все още не е излязъл от кризата, коментира Димитър Желев. Според председателя на управителния съвет на "Булярд" конкуренцията на пазара в момента е достатъчно голяма. "Корабите се строят по 2-3 години. Ако кризата е била преди 2 години, сега много кораби излизат на пазара", аргументира се Желев. Според него работниците в "Булярд корабостроителна индустрия" трябва да са доволни, тъй като получават заплати.
Около 600 души работят на трудов договор в корабостроителницата. Още толкова се трудят в завода, но за фирми-подизпълнители, посочи шефът на "Булярд".
По време на церемонията Желев обяви, че той и семейството му ще дарят на Червения кръст 1 милион йени в помощ на Япония.
Източник: Дарик |