Проведе се пресконференция на "Възраждане" във Варна по повод репресиите от страна на държавата и общината в рибарския сектор. В конфликт на интереси ли е назначеният за началник на отдел "Рибарски пристанища“ в Община Варна Лъчезар Братоев, питат кмета
Благомир Коцев.
В изявлението по повод проблемите пред рибарския сектор, като един бе отбелязано, че е свързан с въпросния началник на общински отдел. Между него и рибарите имало напрежение, казват от партията.
"Разполагаме с документи, които показват, че Братоев като собственик на фирма я продава на 80-годишен човек, който малко след това я обявява в несъстоятелност. Така се избягва плащане на половин милион лева данъци към държавата и още толкова договори със задължения към други лица. И това лице твърди, че е честено. Пристанището, което той управлява и което се рекламира като негово, всъщност е под наем и е част от пристанище Варна. Наемите, които той взима от яхти са в пъти повече от наемите, които плаща за ползване на пристанището. С капацитет от 30 яхти при средна цена от 50 евро на ден пристанището е взето с дългосрочен договор до 2032 година за 4400 лева заедно с яхтения магазин, който той ползва. Така много принципният господин, който не иска да ощетява държавата, плаща по 146 лева на ден за пристанището и магазина, които покрива с взимането на наем само за една лодка“, посочи Коста Стоянов.
"Тук е редно да зададем въпроса към кмета на общината - Защо той назначава хора, които управляват десетки фирми и са в управлението на неправителствани организации свързани с яхти и яхтени пристанища. Дали това не е конфликт на интереси. Морално ли е да назначиш човек, който вероятно години назад е ощетявал бюджета на държавата и е заобиколил закона, за да не плати данъци. Господин кмета, това ли е промяната, която предлагат и така ли смятате да работите с местния бизнес. Ние промяна не виждаме. За нас нещата са по – зле спрямо предишното управление“, пита още той.
"Възраждане" отправят и въпрос, провокиран от забраната от миналата седмица на "Морска администрация“ за маневриране и приставане на рибарските лодки на лодкостоянките заради лошото състояние на съоръженията.
"Голяма част от тези съоръжения са с неустановена собственост. Те са държавни, общински, със смесена собственост или такава с неустановена и с неизвестен собственик. Този проблем е може би от 30 години. Всички знаем, че тези съоръжения не са добри за ползване и дори опасни. Интересно защо темата за тези съоръжения се повдига винаги преди избори или с цел да се извиват ръцете на рибарите. Смятаме, че поводът в момента е последното, тъй като предстои ротация и рибарския сектор се надигна срещу закона за перките в морето. Ако съоръженията действително са негодни и то от години, за което всички знаем, защо държавата не прави нищо по този повод, защо не са ремонтирани и защо не са отделяни средства. Явно, че община и държава не се грижат добре, а в същото време се спира достъпът. Според нас трябва да се намери съвместно решение и да се защитят интересите на рибарите. Те внасят данъци и такси в общината и държавата. В момента рибарите няма къде да пристават със своите кораби. Има едно рибарско пристанище "Карантината“, построено с европейски средства. То е ограничено и не става за приставане на по-големи плавателни съдове. Декларираме желание да бъде медиатор между двете страни“, коментира Стоянов.