За Варна още вчера са отпътували заместник-министърът Величков и вицеадмирал Евтимов, които да се запознаят на място със ситуацията, допълни Каракачанов.
По инцидента работи група от Военна полиция и Военноморския флот, те ще кажат подробностите, след като привършат проверката, обясни министърът.
Какво се е случило, за да се стигне до инцидента?
"Това, което е ясно до момента е, че по време на морско учение "Черно море" 2017, в което са участвали хеликоптери "Пантер" от военноморските сили, се е провеждала стрелба по морска цел. Хеликоптерът е извършил успешно стрелбата, след което е трябвало да се отправи към брега", допълни Каракачанов.
Захождайки пред кораба, перката на вертолета е закачила пилона, на който се окачват знамената, пилотът обаче е овладял хеликоптера и се е отправил към брега. Но явно в следващите минути апаратурата подава сигнал за проблем, той обръща хеликоптера и го приближава обратно към кораба, за да може да бъде приводнен във водата близо до кораба, за да могат по-бързо и по-ефективно да работят спасителните екипи, които вече са се задействали по това време, обясни още министърът.
"Много бърза и професионална работа на спасителните екипи от флота, но при падането на хеликоптера във водата - тук вече се изяснява причината как двама от екипажа са успели да излязат, а самия пилот кап. Анастасов не е успял. Това ще го кажат следствените действия.
На практика, овладявайки хеликоптера и връщайки го обратно към кораба, със своите действия той е дал възможност на своите двама колеги да се спасят", допълни Каракачанов.
В коментар на думи на президента Румен Радев след инцидента вчера, че българските пилоти имат нальот поне три-четири пъти по-малък от стандартите на НАТО за безопасен санитарен минимум, Красимир Каракачанов заяви, че няколко часа след подобен инцидент, когато все още нищо не е ясно, да се правят подобни изказвания е несериозно:
"Първото нещо, което трябваше да се направи поне във вчерашния ден е да се запази една минута мълчание в памет на загиналия български пилот.
По думите му, от проверката, която е разпоредил, става ясно, че кап. Анастасов за миналата и тази година е имал достатъчно часове нальот и е действал изключително професионално не само по време на учението и при стрелбите, но и по време, когато се е получил инцидента при овладяването на хеликоптера.
"Не може да се каже в конкретния случай, че инцидентът и жертвата, която сме дали е въпрос на неподготвеност на екипажа".