За всеки от петте района на морската столица Община Варна е сключила договори за ремонт на пътната мрежа с различни изпълнители. Тази година за „Приморски" и „Младост" се грижи фирмата „Инжстрой Инженеринг", за районите „Аспарухово" и „Владиславово" - „Пътища и мостове", за селата около Варна - „Автомагистрали Шумен", а за район „Одесос", където се движат най-много автомобили - „Хидрострой". Договорите с тези фирми са подписани през декември 2008 г., а в сила са влезли от 1 януари, 2009г. Тази година в ангажиментите на фирмите, отговорни за рехабилитация на уличната мрежа, влизат предимно текущите ремонти.
Фирмите извършват ремонт когато от общината им възложат конкретна поръчка.
Изпълнителния директор на „Хидрострой" Николай Пашов съобщи за Дарик, че в централната част на града до края на седмицата ще се „кърпят" улиците „Битоля" и „Чаталджа", както и увредени участъци от бул. „Мария Луиза". Днес трябваше да завърши ремонтът на „Битоля", но дъждът попречи на работата.
Един квадратен метър асфалтиране струва на общинския бюджет около 27 лева, уточни Пашов. Според него не е удобно ремонтите да се извършват нощем, тъй като живеещите наблизо граждани се оплакват от шума, който издават машините.
Асфалтът е готов за експлоатация веднага след полагането му, категоричен беше Николай Пашов.
Едно от основните изисквания при кърпежи на пътя е те да се извършват при сухо време. Това обясни пред Дарик експертът по пътни ремонти Ваня Костова. Според нея, кърпенето на асфалт в дъжд не дава нужния резултат. Гаранциите за този вид пътен ремонт пък трябва да са поне година, но много често не се получават, коментира Костова.
Източник: Дарик |