В откритите приемни туристите ще могат да отправят своите сигнали и жалби при ползването на услуги и закупуването на стоки по време на лятната си почивка. Освен това хората ще могат да получават и информация за правата си на потребители на стоки и услуги от различен характер, както и съвети как да постъпят в определени ситуации в диалога с търговците. Временните офиси ще работят до края на месец септември, когато свършва и сезонът.
Разкриването на тези бюра на КЗП се превърна в традиция за летните месеци. Оплаквания, които постъпват в откритите приемни от страна на туристите, са свързани с дублажи, грубо отношение в заведенията за хранене и развлечение и др.
В откритите приемни на КЗП пристигат и жалби, които са свързани със закупуването на различни стоки от търговски обекти, разположени в курортните комплекси. Това са рекламации на обувки, чанти, колани, рокли и др. Понякога тези стоки са продадени от сезонни търговци, което изисква максимално бърза реакция от страна на контролния орган, за да бъде преустановено нарушението и санкциониран търговецът, преди да е прекратил дейността си. В този смисъл работата на откритите приемни прави възможна тази навременна реакция, която да предпази останалите туристи от това да бъдат излъгани и да бъде оказано съдействие за възстановяването на щетите на вече излъганите.
За връзка с откритите приемни на КЗП - координати:
к.к. „Албена"
хотел „Добруджа", офис 4, тел.: 0579 6 20 07
к.к. „Златни пясъци"
Административна сграда на „Златни пясъци"АД, ет.2, стая 205, тел.:052 356217
Варна
ул. „Бдин" 14 А, тел. 052 603 778
к.к. „Слънчев бряг"
Административна сграда АД „Слънчев бряг", тел.: 0554 22 106
Поморие
ул. „Солна", 15, тел.: 0596 22278
Бургас
ул. „Цар Калоян" 16, тел.: 056 841246
Созопол
ул. „Аполония" 35 (над банка ДСК), 0878 84 94 12
Приморско
ул. „Странджа" 16 и ул. „Ропотамо" 50, 0550 33 304