След дългогодишно протакане правителството разреши най-накрая един от основните проблеми на "Фериботен комплекс Варна", свързан с рехабилитацията на втория подемно-преходен мост, пише "Черно море".
На последното си заседание в сряда Министерският съвет взе решение, с което одобри прехвърлянето на преходен мостик, два подемно-преходни моста и съоръженията, служещи за тяхното управление, на територията на "Фериботен комплекс - Варна" от Национална компания "Железопътна инфраструктура" към Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура".
Промяната в управлението на съоръженията се налага поради факта, че те са част от пристанище за обществен транспорт с национално значение, което е от компетенциите на ДППИ, посочват от правителствената информационна служба.
Припомняме, че операторите на трите кораба по фериботната линията Варна - Казказ, от доста време насам се оплакват от сериозно забавяне на претоварните операции заради неработещия от години втори подемно-преходен мост на фериботния комплекс. Заради дългове двата моста бяха прехвърлени от БДЖ "Товарни превози", която е оператор на НКЖИ с идеята оттам да бъдат предадени на ДППИ, където им е мястото, тъй като не е в правомощията на НКЖИ да инвестира в тяхното обновяване и поддържане.
"Холдинг БДЖ" заради тежкото си положение не е изпълнявал финансовите си ангажименти да инвестира в ремонта на втория подемно-преходен мост съгласно договора, сключен за опериране, обясни преди време генералният директор на ДППИ Ангел Забуртов.
"С вземането на решение от МС за прехвърляне на двата моста на ДППИ ще се реши проблемът с рехабилитацията на втория подемно-преходен мост на "Фериботен комплекс Варна". Паралелно с това се мисли и по въпроса за оперирането, така че може да се премине и към вариант концесиониране", обясни още Забуртов.