Заради зачестилите случаи на агресия от страна на пътници към кондукторите и водачите в градския транспорт на Варна е монтирано видеонаблюдение във всички автобуси от масовия градски транспорт. Това сподели за
Varna24.bg шефът на фирмата инж. Злати Златев.
Досега камери имаше само в тролеите. Злати Златев призова хората да бъдат толерантни и подхождат с уважение към техните служители, които стават в три часа сутринта и често се прибрат след полунощ, а са принудени цял ден да общуват с всякакви хора, включително с пияни и агресивни личности.
Той сподели, че в три последователни дни от 9 до 11 декември около 22 часа е имало покушение над автобус по линия 31 на спирка Явор. Неизвестно лице е хвърляло камъни по автобуса и е потрошило прозорците. Сигнал е подаден в полицията, която има грижата да издири злосторника.
"Късмет е, че по това време пътуват малко хора и точно на това място в автобуса не е имало човек, защото можеше да пострада сериозно", коментира Златев.
По повод на искането от страна на някои граждани Варна да има градски транспорт в по-късните часове Златев обясни, че се обмисля вариант да бъде пуснат маршрутен превоз с малки микробуси, тъй като разходите за един курс само след 22 часа са около 40 000 лв. годишно и фирмата търпи загуби, тъй като по това време автобусите са почти празни.
Той сподели също, че ако се пусне и през зимата късен курс на даден автобус ще се наложи билетчето за пътуващите да стане около 2 лв., за да се компенсират поне отчасти загубите.
"От 2008 г. билетчето във Варна струва 1 лв. През това време минималната работна заплата скочи от 320 лв. и върви към 510 лв. Скочиха осигуровките, резервните части, всичко. Няма откъде да увеличим приходите, за да си позволим и по-късни курсове. Един автобус харчи 50-60 литра гориво на 100 километра, а една маршрутка 17-18 литра. Затова това е възможния вариант за превоз в по-късните часове", обясни инж. Златев.
Той допълни, че фирмата е готова за зимата, но в случай на обилен снеговалеж вероятно ще бъдат пускани предимно соловите автобуси, които са по-маневрени и могат да се справят със заледени участъци.