Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Заради кризата морски агенти си въртят номера
Автор: Екип Varna24.bg 11:05 / 18.05.2009Коментари (0)1044
© Varna24.bg
Истинска анархия е настъпила на пазара на агентийски услуги. Корабните посредници подбивали цените няколко пъти и почти никой не се придържал към приетата от Българската асоциация на корабните брокери и агенти (БАКБА) тарифа. Според запознати, причина за безконтролната надпревара била сериозната криза в бранша. Компаниите прилагали нелоялни практики за привличането на клиенти. При нормални услови и при използването на тарифата за обслужването на 25 000-тонен кораб агентът трябвало да начисли такса от около 2800?. От известно време обаче клиентите можело да получат и оферти за по около 700-800? за същата работа. Корабособствениците с охота се възползвали от ситуацията и показвали на агенциите конкурентните оферти, в търсене на още по-ниска цена.

Това се върши от фирми, които не са членове на асоциацията, смята председателят й кап. Никола Христов. По думите, му членовете на БАКБА се опитвали да се придържат към утвърдената тарифа въпреки кризата в бранша. Той посочи, че поне 90% от 52-те компании в редиците на асоциацията ползвали ориентировъчните цени. Правели се само минимални отстъпки.

Капитанът калкулира, че издръжката на една агентийска компания излизала около 5000 евро на месец, а средно се обслужвали по 2-3 кораба. Фирми, които предлагат толкова ниски цени, нямало как да вържат баланса в края на месеца. Той призова Националната агенция по приходите да проследи откъде получават средствата си тези фирми. Кап. Христов заяви, че е налице нелоялна практика, в която отстъпките, които давали влекачите, не се приспадали на корабособственика, а се прибирали от агентите-измамници. Такива фирми обаче ще останат на пазара не повече от няколко месеца, защото влекачите днес дават отстъпки, а утре може и да не ги правят, смята председателят на БАКБА.

Според него, по-големият проблем в ситуацията били необосновано високите тарифи на влекачите във Варна и Бургас. У нас цените били близо 2 пъти по-високи от тези в Русия и Украйна. Това, заедно с високите пристанищни такси все повече отблъсквало превозвачите.

Източник: в. "Позвънете новини"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Актуални теми
Катастрофи в България
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Хороскоп за деня
Отбелязване на Деня на Независимостта
Катастрофа с военнотранспортен самолет край авиобаза Граф Игнатиево
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: