Това се върши от фирми, които не са членове на асоциацията, смята председателят й кап. Никола Христов. По думите, му членовете на БАКБА се опитвали да се придържат към утвърдената тарифа въпреки кризата в бранша. Той посочи, че поне 90% от 52-те компании в редиците на асоциацията ползвали ориентировъчните цени. Правели се само минимални отстъпки.
Капитанът калкулира, че издръжката на една агентийска компания излизала около 5000 евро на месец, а средно се обслужвали по 2-3 кораба. Фирми, които предлагат толкова ниски цени, нямало как да вържат баланса в края на месеца. Той призова Националната агенция по приходите да проследи откъде получават средствата си тези фирми. Кап. Христов заяви, че е налице нелоялна практика, в която отстъпките, които давали влекачите, не се приспадали на корабособственика, а се прибирали от агентите-измамници. Такива фирми обаче ще останат на пазара не повече от няколко месеца, защото влекачите днес дават отстъпки, а утре може и да не ги правят, смята председателят на БАКБА.
Според него, по-големият проблем в ситуацията били необосновано високите тарифи на влекачите във Варна и Бургас. У нас цените били близо 2 пъти по-високи от тези в Русия и Украйна. Това, заедно с високите пристанищни такси все повече отблъсквало превозвачите.
Източник: в. "Позвънете новини"