© Varna24.bg | | За времето от 6:00 ч. вчера до 6:00 ч. днес бяха обхванати 43 точки за контрол, разположени на територията на Областната дирекция на МВР - Варна. Общият брой констатирани нарушения е 98, като 34 от тях са свързани с превишаване на разрешена за движение скорост с повече от 20 км./ч, а останалите 64 - с до 20 км./ч. В хода на операцията, най-високата скорост засечена от контрольорския състав извън града е 161 км/ч, което е установено на автомагистрала «Хемус", в участъка с въведено ограничение 90 км/ч, в град Варна, на бул. "Вл. Варненчик", в тъмната част на денонощието е засечен автомобил, който се е движел с 97 км/ч., при разрешена скорост 50 км/ч. Акцията е инициирана от европейската мрежа на службите на Пътна полиция - TISPOL в 22 от общо 31 държави-членки на организацията
От началото на годината до 31.03.2015 год., автоконтрольорският състав на сектор "Пътна полиция" при ОДМВР-Варна е констатирал общо 4878 нарушения. За 1445 от тях е взето административно отношение със съставяне на АУАН, а за 2524 бяха наложени глоби по фиш.
До 31.03.2015 год. в сектор "Пътна полиция" са регистрирани и обслужени 912 бр. ПТП. От тях 134бр. са тежки - 6 загинали и 171 ранени, а останалите 778 ПТП са с нанесени материални щети.
Анализирайки основните показатели по безопасността на движението,а именно: тежки ПТП, ранени и загинали се установява, че броят на тежките ПТП е с 9 по-голям, броят на убитите е с 7 по- малък , а броят на ранените е с 20 по-голям в сравнение с 2014 год.
Както и през предходната година е делът на ПТП, предизвикани от нарушение от страна на водачите на МПС - 95.4 % от общия брой. Ето и разпределението на тези нарушения, както следва: Две са основните причини, открояващи се сред всички останали, поради които възникват тежките ПТП.
На първо място, като причина е несъобразената скорост- 39 % от тежките ПТП, 50% от загиналите и 38.1 % от ранените. На второ място е отнемането на предимство - 37.5 % от тежките ПТП, 0 % от загиналите и 39.3 % от ранените.
Повече от половината от тежките ПТП през отчетния период са регистрирани на територията на гр. Варна. В региона най-голям брой тежки ПТП, съответно с най-много пострадали са регистрирани на територията на Четвърто РУ и РУ Провадия Най-характерни по вид са ПТП - "блъскане на пешеходец". От извършеното обследване се установи, че ПТП възникват в основната си част по първостепенната улична мрежа на града, към която се числят основните булеварди.
По отношение на мястото на възникване на ПТП, за територията на областта се забелязва, че произшествията на трети клас пътища са повече от другите класове пътища от републиканската пътна мрежа.
За територията на град Варна най-уязвими се очертават основните пътни артерии, а именно булевардите, които се характеризират с най-висока интензивност на движението, както на автомобилните, така и на пешеходните потоци и макар да няма ясно изразени места с концентрация на ПТП, тези основни пътни артерии се явяват потенциално опасни места от възникване на ПТП, в т.ч. и тежки.
След извършено обследване на пътната мрежа беше е изготвен списък на участъци с концентрация на ПТП /УКПТП/ по републиканската пътна мрежа за територията на Варненски регион през 2014 год. и са установени единадесет участъка:
• АМ "Хемус" ,посока Варна- преди ПВ- Невша • АМ "Хемус" посока Варна "Пистата" • АМ "Хемус" - района на кариера Каровча -Характерно за трите УКПТП на АМ " Хемус " е, че пътнотранспортните произшествията настъпват при валеж на дъжд, водещ до наводняване на платното за движение и получаване на така наречения ефект " аквапланинг". • Път І-, посока КК "Златни пясъъци" "Т- образно кръстовище" • Път І-9 "Евксиноград" • Път І-9 "Долна трака" • Път Варна - Добрич- "Баир баши" • Път Варна - Добрич (след с. Любен Каравелово) - "Дупките" • Път Провадия - Дългопол - Чудните скали", разклон за с. Камен дял; • Панорамен път Аксаково - Балчик, кръстовище за с. Долище
За гр. Варна не се наблюдава концентриране на настъпилите тежки ПТП , но като уязвими пътни участъци и кръстовища може да посочим: -Бул. "Вл.Варненчик" - кръстовището за "Метал" до "Мерцедес", кръстовището с ул. "Хр.Смирненски", кръстовището с "Доброволци - Струга" ,кръстовището с ул. "Отец Паисий", кръстовището с ул. "Георги Бенковски" -Бул. "Сливница"-кръстовището с бул. "Република",кръстовището с ул. "Вяра" ,кръстовището с бул. "Хр.Смирненски" до "Затвора", отсечката -бензиностанция "Еко"-"Циркова площадка", кръстовището с ул."Ан.Сахаров", кръстовището с ул. "Отец Паисий". -Бул. "Цар Освободител"- Отсечката от ул. "Вяра" до ул."Хр.Смирненски" включително и кръстовището ,отсечката от ул."Хр.Смирненски" до ул. "Ян Палах" особено пешеходната пътека преди кръстовището с ул. " Ян. Палах",кръстовището с ул. "Цар Асен" и кръстовището с ул. "Ген.Колев". -Бул. "В.Левски" -кръстовището с бул. "Осми прим. полк", кръстовището ул. "Брегалница". - Ул."Хр.Смирненски" -отсечката от ул. "Мир" до кръстовището с ул. "Дубровник", отсечката пред МБАЛ "Св.Марина"-"Терапията"
При извършения анализ по показател настъпили тежки ПТП по "Дни от седмицата" не се наблюдава рязка граница, но преобладават дните в началото и края на седмицата.
По показател "Часови интервали" се наблюдава нарастване на броя на произшествията от 07.00ч до 10.00ч. от 12.00ч до 14. 00 ч. и от 17.00ч. до 19.00 ч. |