Варненски рали пилот тръгва по стъпките на Себастиен Льоб

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
11:19 / 06.03.2010
818
ВИЗИТКА
Тодор Славов е роден на 22 януари 1984 г. във Варна. Възпитаник е на Математическата гимназия, след което завършва и Техническия университет със специалност двигатели с вътрешно горене. Стартира кариерата си през 2005 г., а първият му състезателен автомобил е „Опел Корса GSi” - клас N2. Участва в Българския рали шампионат през 2006, 2007, 2008 и 2009 г., от който има пълен комплект от медали. В Българския планински шампионат по автомобилизъм също има доста етапни победи и призови класирания. През 2007 г. е трети в Регионалния шампионат на ФИА за Източна Европа. През 2008 г. пък става първият български пилот, участвал в Европейския шут-аут на “Пирели”, печели и наградата „Андрий Александров”. През сезон 2009 г. дебютира в Европейския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост и става вицешампион след три победи – на рали „Миле Миля“ (Италия), рали „Ина Делта“ (Хърватска) и рали „Елпа“ (Гърция).


Варненският автомобилен състезател Тодор Славов започва един от най-важните сезони в своята кариера. 25-годишният пилот и неговият навигатор Димитър Филипов ще се включат за първи път в Световния рали шампионат за млади пилоти (JWRC). Надпреварата е изключително престижна, а победителят от нея получава шанса за няколко старта в най-силния шампионат – WRC, където да бъде забелязан от големите отбори и спонсори. Именно по такъв начин влиза в големия автомобилизъм французинът Себастиян Льоб. Той побеждава в младежката надпревара, след което получава шанс да кара при големите и не го пропуска, печелейки Световния рали шампионат цели шест пъти поред – от 2004 до 2009 г.
По тези стъпки тръгва и Тошко, който е в автомобилния спорт вече шеста година.
Дебютът на състезателя на „Булбет Рали Тийм“ ще бъде след малко повече от месец в рали „Турция“. Надпреварата в Истанбул е от 16 до 18 април. Единственият проблем пред пилота е, че настилката, на която ще се проведе състезанието в южната ни съседка, е неудобната за него макадам. Следващите четири старта, на които той ще участва обаче, са на асфалт, където е силата на Тошко – рали „България“ ( 9 – 11 юли), рали „Германия“ (20 – 22 август), рали „Франция“ (30 септември – 3 октомври) и рали „Испания“ (22 – 24 октомври). Стартовете са общо шест, но Славов ще пропусне този в Португалия през май.
„Амбициите са да се представим достойно. JWRC е изключително труден шампионат, на възможно най-високо ниво Конкуренцията там е пресята, има силни състезатели от всякакви държави. Хубавото е, че почти всички стартове са на асфалт, което ще ни помогне да се представим добре в крайното класиране“, сподели пред „Народно дело“ Славов.
Автомобилът му е „Рено Клио R3“. „Той е от групата, която имаше идея да замести А и N, с R1, R2, R3 и R4. Целта бе автомобилите да станат по-достъпни, с по-голям ресурс, да не са толкова скъпи, в сравнение с един Супер 1600 или Супер 2000. Поддръжката му е поносима. Автомобилът ми е с 240 - 250 конски сили мощност, двигателят развива 8500 оборота и е с предно предаване. Общо взето характеристиките са доста сходни с клас Супер 1600. Разликата е само в теглото, тъй като за нашия минималното е 1080 кг, а за Супер 1600 е 1000. Оттам идва малкото разминаване в скоростта“, поясни 25-годишният пилот.
Младият автомобилист все още не е провел тренировки на макадам, а е използвал снега като подобна настилка. „Ще разчитаме и на шейкдауна преди рали „Турция“, което ще е добра подготовка преди самото състояние“, споделя 25-годишният варненец.
На този етап не е ясно каква точно ще е конкуренцията на състезателя през сезона. Засега като най-сериозен опонент изглежда италианец, когото Тодор определя като бърз пилот с опит в миналите сезони за джуниъри. Другите сигурни участници тази година са испанец и французин, които българинът също познава добре.


Изпраща най-силната си година
2009 г. бе най-силната в кариерата на Тодор Славов досега. Той участва в европейския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост, както и във второто издание на „Пирели Стар Драйвър“. Със своя автомобил “Рено Клио R3 Maxi” той става вицешампион в Европейския рали шампионат за автомобили с един двигателен мост след три победи в рали „Миле Миля“ (Италия), рали „Ина Делта“ (Хърватия) и рали „Елпа“ (Гърция). Общо е седми в генералното класиране на Европейския рали шампионат. “Това бе безценен опит за нас и едно стъпало, което ни подготви за световния шампионат. Карахме в шест или седем състезания. В Хърватия участвахме на макадам заради рали „Турция“ през тази година. Искахме да имаме малко опит през тази година. В крайна сметка бяхме приятно изненадани от резултатите, които постигнахме, и заради това сме обнадеждени за рали „Турция“, коментира Славов.


Първата му кола е „Лада“, идол му е Димитър Илиев
Един от любопитните факти, които малко хора знаят за Тодор Славов, е, че първата кола, на която се е учил да кара, е „Лада“. Иначе в момента извън пистите той управлява същия модел автомобил, с какъвто се и състезава – „Рено Клио“. Варненецът признава, че не е любител на високите скорости, когато не е на състезание. „Нямам проблеми с полицаите по българските пътища поради простата причина, че когато пътувам, не обичам да карам бързо. Скоростта ми е в рамките на нормалното“, споделя младият пилот.
От години той е голям почитател на Димитър Илиев и именно заради него се е запалил по автомобилния спорт. „Той е първият състезател, който ми е показал много неща и ми е подал ръка в спорта. Направил съм няколко школи при него, той ми е показал правилните стъпки. За това имах възможността да бъда бърз още в самото начало и за кратък период изградих скоростта си“, признава Тодор.
Славов е доволен, че централата на Световния рали шампионат е гласувала доверие на България да организира състезание от календара. „Това е нещо, което сме чакали много дълги години, и мисля, че ще даде голям тласък на автомобилния спорт у нас. Наистина ще бъде много сериозно състезание за всички пилоти. Особено за българите, тъй като ще бъде домашно и ще имат шанса да участват на световен шампионат“, коментира варненецът.


Големите във WRC печелят 5 – 6 млн. годишно
Един от основните проблеми, с които Тодор Славов и екипът му от „Булбет Рали Тийм“ се сблъскват, е свързан с финансирането. Участието в големите състезания струва скъпо, а на този етап те осигуряват бюджета със собствени средства. Бюджетът през тази година е насочен единствено към участието в JWRC. „Всичко е с цел да ни забележи някой голям отбор. Това става само на големи състезания като световния шампионат за млади пилоти“, споделя мениджърът на клуба Слави Славов.
Любопитното е, че големите пилоти в световния автомобилизъм от ранга на Себастиен Льоб, Мико Хирвонен и Петер Солберг печелят по 5 - 6 милиона евро годишно, като половината от тях идват от рекламни договори.

Източник: Александър Дечев, Народно дело


Виж коментарите (0)
Мачовете по ТВ! Пълна програма на всички мачове на живо по телевизиите.
Свали на своя телефон: Android или iOS!
Още спортни:
Вчера: 3
Днес: 3


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).