Варненски екипаж - четвърти на рали Сливен | | | © | | Шампионатът на България по рали от днес има нов лидер. Това е екипажът на Дончев Спорт Крум Дончев/Петър Йорданов, които спечелиха петото състезание от надпреварата. Първенците за 2009 г. завършиха начело в генералното класиране на юбилейното рали Сливен, изпреварвайки с 6:02 мин италианско-румънския екипаж Марко Темпестини/Дорин Пулпеа (Пежо 207 S2000) и с 8:07 мин екипажът на Етър Рейсинг Тим Иван Ганчев/Мартин Коев (ФИАТ Пунто). Това е второто рали, което екипажът печели, след първото място в откриващото сезона Траянови врата през април. Неофициалните изчисления сочат, че след петия кръг Дончев и Йорданов имат 111 т. Те оглавиха класирането за шампионата, след като в продължение на месец и половина първото място бе заемано от екипажа на Престиж Рали Тим Петър Гьошев/Димитър Спасов (Мицубиши Лансър Ево 9). Те отпаднаха в съботния ден, след като катастрофираха и ликвидираха тотално десните колела на колата си. В двата дни на състезанието Крум Дончев спечели общо 10 от 16-те скоростни отсечки, по 3 първи места записаха Петър Гьошев и Димитър Илиев. Драмата в рали Сливен дойде 48 км след началото на втория ден, когато лидера от първата половина - екипажът на Виваком Рали Тим Димитър Илиев/варненецът Янаки Янакиев (Шкода Фабия S2000) изостанаха в класирането с 27 сек от Дончев/Йорданов на етапа Кипилово 1 (11.97 км) и така намалиха авантажа си едва до 6.7 сек. След победи при първите преминавания на етапите Абланово (17.14 км) и Кантона (11.20) екипажът на Виваком имаше преднина повече от половин минута. Тогава обаче се подновиха проблемите с мотора в колата на Илиев, който във вчерашния ден прекъсваше. Проблемът се оказа счупената пластмасова дюза на 4-ия цилиндър. Двамата натрупаха значително закъснение на Ичера (18 км), която се качва до 850 м надморска височина и близо половината е в стръмно изкачване. Проблемът не можеше да бъде отстранен по време на сервизирането на автомобилите и екипажът не продължи участието си в последната четвърт от рали Сливен. За първи път в своята кариера еленчанинът Иван Ганчев стъпва на почетната стълбичка за генералното класиране. Той е и победител в А6, с което се доближава до лидерите в шампионата на този клас - варненският екипаж Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Моторспорт, Ситроен С2 R2 Макс). Ганчев е изключително бърз пилот, а след сериозната ревизия на автомобила му (нов двигател и ново окачване) в двата дни бе направо недостижим за Стратиев. В клас N3 втора победа след успеха си във Вида Рали записа великотървонският прокурор Емил Денев (Етър Рейсинг Тим, Рено Клио Спорт). Заради отпадането на водача в този клас - Турал Метков (ТМ Моторспорт, Пежо 206 RC) в неделния ден, той и Денев вече са с равен брой точки в класирането - по 68. Силно състезание направиха местните автомобилисти - Христо Христов/Златин Басмаджиев (Булсим, Ситроен Саксо), които спечелиха първото място в клас N2, което е първия голям успех на сливналиите през тази година. Те са 7-и в генералното класиране, което означава, че прибавят допълнително още 4 т. за годишната класация.
Класиране 1. Крум Дончев/Петър Йорданов (Дончев Спорт, Пежо 207 S2000) 2.09:40.5 ч. 2. Темпестини/Пулпеа (Ит/Рум, Пежо 207 S2000) 2.15:43.4 ч. 3. Иван Ганчев/Мартин Колев (Етър Рейсинг Тим, ФИАТ Пунто) 2.17:46.2 ч. 4. Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Моторспорт, Ситроен С2R Макс) 2.18:20.8 ч. 5. Козма/Дорка (Рум, Ситроен С2 R2) 2.22:31.7 ч. 6. Емил Денев/Иво Даскалов (Етър Рейсинг Тим, Рено Клио Спорт) 2.22:53.7 ч. 7. Христо Христов/Злати Басмаджиев (Булсим, Ситроен Саксо) 2.22:57.6 ч. 8. Стилян Тенчев/Йордан Йорданов (Белсим, Ситроен Саксо) 2.27:01.7 ч. 9. Стефан Панчугов/Милен Узунов (СП Рейсинг Тим, Хонда Сивик) 2.28:05.5 ч. 10. Стоян Мечков/Георги Лазаров (Скорпион, Ситроен Саксо) 2.33:04.3 ч. Ето и временното неофициално класиране в шампионата за 2010 г. след рали Сливен: Крум Дончев/Петър Йорданов - 111 т., следвани от Гьошев/Спасов 84, Илиев/Янакиев 73, Тихомир Стратиев/Добрин Борисов 45, Тодор Славов/Петър Николов (БелБет Рали Тим, Рено Клио R3) 36, Игнат Исаев/Стефан Кордев (Интерлийз Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) 34 т., и др. | | |