Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
НачалоФутболБаскетболВолейболДругиДЮШФутзалИнтервюСтатистики
Спортните новини: Днес (5) | Вчера (2)
Варненец върви към върховете на световния автомобилизъм
Автор: Екип Varna24.bg 11:50 / 30.10.2010Коментари (0)791
©
Преди няколко дни двама варненци – автомобилният пилот Тодор Славов и навигаторът му Добромир Филипов с Renault Clio R3 направиха така, че България да влезе в новините от Световния рали шампионат. Екипажът на "Булбет рали тийм“ донесе исторически успех за страната ни. Славов и Филипов завършиха на второ място в категорията на младите пилоти в рали Каталуня и по този начин спечелиха третото място в годишното класиране на J-WRC. За първи път в историята на българския автомобилен спорт роден тандем завършва в призовата тройка на Световен шампионат под егидата на ФИА. Второто място в рали Каталуня също е най-доброто класиране на българи в J-WRC. В генералното класиране на испанското състезание Тодор Славов и Добромир Филипов заеха 14-о място – отново най-добро постижение на роден екипаж.
Двамата варненци участваха в пет състезания през тази година – станаха четвърти на рали Турция, трети в рали България, шести в Германия, седми във Франция и втори в Каталуня. Те имаха възможността да карат и с най-големите имена в автомобилния спорт – седемкратният световен шампион Себастиен Льоб, Дани Сордо, Петер Солберг, Кими Райконен и други.
"Чувството е много хубаво, тъй като до този момент България не е имала
©
толкова напред класирал се пилот в нашия спорт. Няма как да не съм горд от постигнатото. Този шампионат е един от най-трудните, утвърдил се е с годините и в него участват едни от най-силните в света. Тъй като всички са доста млади, в повечето случаи те са изпратени от техните федерации, подпомагани са от тях и мисля, че третото място е доста престижно. Битката беше огромна, не можахме да победим някои, тъй като автомобилите им са по-силни. Факт е, че само ние и екипажът на шампиона Аарон Буркарт сме единствените, завършили и петте състезания, в които сме участвали. Това само по себе си показва, че сме били отлично подготвени от гледна точка на техниката и сме най-постоянни“, коментира пред "Народно дело“ Тошко.
26-годишният пилот е останал с отлични впечаления от преките си контакти с големите състезатели от Световния рали шампионат. "Между отсечките имахме възможност да се срещнем с по-голямата част от пилотите. Чувството наистина е страхотно да участваш на едно състезание заедно с всички тези звезди. Караш до толкова голям шампион като Себастиян Льоб и няма как да не се чувстваш добре. Той е прецедент в историята и надали скоро някой ще има възможност дори да се доближи до рекордите, които той постави в този спорт. Абсолютно точни хора, разговаряхме съвсем нормално. Те са много отворени и приветливи“, сподели варненецът.



Идол му е Колин Макрий
Идол на варненския автомобилен пилот е едно от големите имена в този спорт - шотландецът Колин Макрий. Той става най-младият световен шампион през
©
1995 г. Макрий винаги се е славел като любимец на публиката. Британецът обаче загина в катастрофа с хеликоптер близо до дома си в Ланаркшър през 2007 г.
"Първите ми стъпки в спорта са през 2005 г. Преди това се интересувах доста от рали спорт, а моят идол беше Колин Макрий. Той е много голям състезател и популярна личност по цял свят. Всички фенове на автомобилните спортове знаят за кого става въпрос. Запалих се, като гледам репортажи по телевизията. Наистина този спорт е изключително атрактивен и винаги съм искал да карам коли, така че не беше нужно много време, за да стана рали пилот. След като реших, че искам да се състезавам, имах възможността да направя няколко школи при нашия неколкократен шампион Димитър Илиев. Той ми даде правилната насока в спорта и успях за кратко време да натрупам доста добра скорост в ралитата“, споделя Тошко.

Може да смени автомобила за следващия сезон
Световният рали шампионат за млади пилоти се преобразува на Академия за младоци догодина и горната възрастова граница ще бъде 25 години. През януари 2011-а обаче Славов ще навърши 27 и няма никакъв вариант да участва. Затова той търси нови предизвикателства, като има голяма вероятност и да смени настоящия си автомобил. "Шампионат за млади пилоти ще има, но с доста сериозни промени в него. Една от тях е възрастовата граница, в която ние не попадаме. В стария формат имах възможност да карам още 1-2 години, но на този етап това не е реално. Алтернативите са няколко. Ако запазим нашия автомобил, можем да участваме в шампионатите
©
2WD (two wheel drive) или Production car two wheel drive. Има вариант и да сменим автомобила, но всичко ще стане ясно след месец-два“, заяви младият пилот.
"Карам този автомобил за четвърта година, така че го познавам доста добре, слабите му места също. Буквално всичко минава през мен, което се прави по Реното. Старали сме се всеки път да го подготвяме максимално добре, така че да завърши“, коментира Славов.
Тошко призна още, че целта пред "Булбет Рали Тийм“ е всяка година да се прави крачка нагоре, така че се надява такава да бъде осъществена и през 2011 г.
§п


Бюджетът стигнал 100 000 евро
Да участваш в световния рали шампионат, макар и за млади пилоти, никак не е лесно начинание, особено от финансова гледна точка. Тодор Славов разкрива, че за да стартираш във всички ралита, които тази година бяха шест (б.а. Тошко участва на пет от тях), ти трябват около 150 000 евро. "Едно нормално участие в J-WRC излиза минимум 150 000 евро. И това е, ако имаш автомобила. Ще ви кажа само, че бюджетът на шампиона Аарон Буркарт е около 400 000 евро. Към нас също беше отправена оферта в началото на годината от "Сузуки“ за всичките пет кръга. Те искаха 350 000 евро. Той е техен пилот и правеше извън състезанията от календара още стартове, както и допълнителни тестове, за да поддържа кондицията си. Така че бюджетът му стигна до 400 000 евро. При нас нещата са доста по-надолу като цифри. Ние тръгнахме с 20-30 хиляди евро в началото на сезона и мисля, че не сме похарчили повече от 90-100“, обясни Тодор.
Варненският екипаж започна годината с осигурени средства за първите два старта – рали Турция и рали България. "Следващите три състезания бяха значително по-скъпи, тъй като бяха далеч от страната и ни трябваха повече пари. След рали България нещата бяха състезание за състезание. За Франция положението никак не бе розово и в един момент буквално нямахме възможност да отидем на състезанието. В крайна сметка успяхме да намерим пари назаем и така стартирахме. В противен случай трябваше да ни дисквалифицират от шампионата. Наистина имаше доста трудни моменти тази година, но се радвам, че и феновете ни подкрепиха и успяхме да завършим участието си по този успешен начин“, каза още Славов.


Във Франция било най-трудно
Тодор Славов окачестви рали Франция като най-трудния от петте старта от световния шампионат за млади пилоти, в които участва през тази година. "Беше изключително тежко, тъй като трябваше да карам с друг навигатор. Състезанието бе много трудно като условия – валеше дъжд, имаше кал по пътищата, беше много хлъзгаво. Така възможността за грешка бе изключително голяма. Но се радвам, че успяхме да завършим и да вземем ценни точки, които в крайна сметка ни помогнаха да станем трети в крайното класиране. Иначе ако ме питате за лесно състезание, смятам, че през тази година не сме имали такова“, завърши 26-годишният варненец.

Източник: Александър Дечев, Народно дело







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Актуални Четени Теми
Четирима български бойци излизат на ринга във Варна за пореден двубой на SENSHI
Само и единствено успех ще върне Челси в борбата за Топ 4
Официално: Спартак (Варна) се подсили с вратар
Хандбалният национал Енгинджан Сали: Ще дадем всичко от себе си
Николай Николов – Майката за мача с "Черноморец": Изгубихме само от наши грешки
Класиране Резултати
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: