ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Обсъждат промени при издаването на личните карти и шофьорските книжки | ||||||
| ||||||
Предвижда се да отпадне изискването за представяне на копие на документ за завършено образование, при подаване на заявление за подмяна на чуждестранни шофьорски книжки с българска, тъй като се касае за признаване на вече придобита правоспособност за управление на моторно превозно средство, а изискването за образование е национално и е относимо към първоначално издаване на книжката. Разширяват се случаите, при които ще може да се вади шофьорска книжка до три работни дни. С от 2021 г. ускорената услуга се ползва при подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство поради изтичането на срока на валидност, при вече изтекъл срок на валидност, при промяна в данните на водача, отнасящи се до смяна на фамилия и транслитерация, както и при издаване на дубликат. С промените се предлага да се разшири обхвата на тази услуга, като се добавят и случаите на: 1. първоначално придобиване на правоспособност за управление на МПС от определена категория; 2. подмяна на книжката поради придобиване на правоспособност за управление от нова категория; 3. възстановяване на правоспособност, след като на водача са били отнети контролните точки; 4. възстановяване на правоспособност, след като водачът се е отказал от категории. В ЗБЛД е създадена правна възможност личните карти на българските граждани да съдържат удостоверения за електронна идентичност. Това осигурява функционалната възможност личните карти да бъдат използвани като носители на електронен идентификатор по смисъла на Закона за електронната идентификация. Като допълнителна мярка за постигане на масова употреба на електронната идентификация е регламентирана възможността за запис на удостоверения за електронна идентичност в документите тип "паспорт“, както и в разрешенията за пребиваване, които се издават на пребиваващи в Република България чужденци. Предвидена е също така възможност при определени условия да бъдат издавани паспорти със срок на валидност от 10 години, както и временна карта за самоличност, когато са отнети документите по чл. 13, ал. 1, т. 1 и 2 от ЗБЛД, съгласно чл. 68, ал. 2 от Наказателно-процесуалния кодекс. Всички тези разпоредби влязоха в сила на 02.08.2021 г., но на практика те не могат да бъдат осъществявани от дирекция "Български документи за самоличност“ при МВР, тъй като все още по обективни причини не може да бъде приключена процедурата по обществена поръчка с предмет "Проектиране, изграждане и управление на Система за издаване на български лични документи поколение 2019 г.“, която е пряко обвързана с горепосочените законови положения, пише в мотивите към законопроекта. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Скъпите имоти във Варна: Каква е причината?
13:15 / 24.11.2024
Догодина вероятно няма да има български праскови, череши и сливи?
09:36 / 24.11.2024
Зрелищна катастрофа в Аспарухово! Кола се е обърнала по таван
10:04 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: