Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Знаете ли кой е най-големият провал в света на газираните напитки?
Автор: Екип Varna24.bg 17:22 / 13.05.2023Коментари (0)955
©
Crystal Pepsi, газирана безалкохолна напитка, произвеждана от PepsiCo от 1992 до 1993 г., се смята за един от най-големите провали в историята на безалкохолните напитки, пише Greek Reporter.

Crystal Pepsi се предлага на пазара като безкофеинова "чиста алтернатива“ на нормалната кола. Официалният му слоган беше "Никога не сте виждали такъв вкус“.

"Това беше може би най-добрата идея, която някога съм имал – и най-зле изпълнената, каза Дейвид Новак, бивш маркетингов директор на Pepsi, който създаде безалкохолната напитка.

По средата на Супербоул през 1993 г., на фона на песента на Van Halen - "Right Now“,  рекламата за нова революционна "чиста кола“ предизвика голям интерес. 

Един от ключовите фактори за провала на Crystal Pepsi е липсата на ясна целева аудитория. Маркетинговата стратегия на PepsiCo беше насочена към привличане на вниманието на потребителите, които предпочитаха по-здравословна алтернатива на традиционната сода.

 

Компанията обаче не е успяла да отчете факта, че тези потребители всъщност може да не са се интересували от газирания и сладък вкус на газирана сода.

Освен това самото брандиране не успя да привлече желанието на потребителите за здравословни продукти, тъй като прозрачният вид на напитката не означава непременно, че напитката е "по-здравословен“ вариант.

Друг фактор, допринесъл за провала на Crystal Pepsi, беше ценовата стратегия, използвана от PepsiCo. Компанията постави цената на продукта по-висока от традиционния вкус на кола на Pepsi, което впоследствие доведе до значително намаляване на целевата й аудитория.

Mнoгo пoтpeбитeли нe жeлaят дa плaтят виcoĸaтa цeнa зa нoв пpoдyĸт, зa ĸoйтo нe ca имaли ниĸaĸвa пpeдвapитeлнa инфopмaция, ocoбeнo ĸoгaтo нe e яcнo дaли щe oтгoвopи нa вĸycoвитe им пpeдпoчитaния.

Уроците, извлечени от този неуспешен експеримент, могат да послужат като ценен казус за компаниите, които представят нови продукти на пазара.

 

По това време Coca-Cola произвежда диетичната напитка Tab. Тя не се справя особено добре и като всички диетични напитки по това време залязва, без въобще да е изгрявала. Cola няма какво да я правят и я пращат на мисия, която много напомня тази на камикадзетата.

Те създават Tab Clear и я пускат на пазара през декември 1993 година като директна конкуренция на Crystal Pepsi. Tab Clear също е прозрачна, но Coca-Cola премахва кофеина и захарта от нея - нещо, което е известно, че потребителите никак не харесват. След това изписва директно на кенчето, за да е видно за всички, че не съдържа нито кофеин, нито захар.

И тъй като и двете напитки са прозрачни, продавачите съвсем естествено ги поставят една до друга в магазините си.

Когато потребителите виждат, че Tab Clear няма любимите им съставки, предполагат, че Crystal Pepsi също ги няма.

Така Tab Clear изпълнява самоубийствената си мисия и в резултат 6 месеца по-късно и двете марки вече не съществуват. Трябва да се отбележи, че оттогава до сега Crystal се е появявал няколко пъти на пазара, по-скоро заради маркетинговия ефект.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Почина Лиъм Пейн
България и Войната в Украйна
Влизането на България в Шенген
51-ото Народно събрание
Мигрантски натиск към България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: