ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Знаете ли кой е най-големият провал в света на газираните напитки? | ||||||
| ||||||
Crystal Pepsi се предлага на пазара като безкофеинова "чиста алтернатива“ на нормалната кола. Официалният му слоган беше "Никога не сте виждали такъв вкус“. "Това беше може би най-добрата идея, която някога съм имал – и най-зле изпълнената, каза Дейвид Новак, бивш маркетингов директор на Pepsi, който създаде безалкохолната напитка. По средата на Супербоул през 1993 г., на фона на песента на Van Halen - "Right Now“, рекламата за нова революционна "чиста кола“ предизвика голям интерес. Един от ключовите фактори за провала на Crystal Pepsi е липсата на ясна целева аудитория. Маркетинговата стратегия на PepsiCo беше насочена към привличане на вниманието на потребителите, които предпочитаха по-здравословна алтернатива на традиционната сода. Компанията обаче не е успяла да отчете факта, че тези потребители всъщност може да не са се интересували от газирания и сладък вкус на газирана сода. Освен това самото брандиране не успя да привлече желанието на потребителите за здравословни продукти, тъй като прозрачният вид на напитката не означава непременно, че напитката е "по-здравословен“ вариант. Друг фактор, допринесъл за провала на Crystal Pepsi, беше ценовата стратегия, използвана от PepsiCo. Компанията постави цената на продукта по-висока от традиционния вкус на кола на Pepsi, което впоследствие доведе до значително намаляване на целевата й аудитория. Mнoгo пoтpeбитeли нe жeлaят дa плaтят виcoĸaтa цeнa зa нoв пpoдyĸт, зa ĸoйтo нe ca имaли ниĸaĸвa пpeдвapитeлнa инфopмaция, ocoбeнo ĸoгaтo нe e яcнo дaли щe oтгoвopи нa вĸycoвитe им пpeдпoчитaния. Уроците, извлечени от този неуспешен експеримент, могат да послужат като ценен казус за компаниите, които представят нови продукти на пазара. По това време Coca-Cola произвежда диетичната напитка Tab. Тя не се справя особено добре и като всички диетични напитки по това време залязва, без въобще да е изгрявала. Cola няма какво да я правят и я пращат на мисия, която много напомня тази на камикадзетата. Те създават Tab Clear и я пускат на пазара през декември 1993 година като директна конкуренция на Crystal Pepsi. Tab Clear също е прозрачна, но Coca-Cola премахва кофеина и захарта от нея - нещо, което е известно, че потребителите никак не харесват. След това изписва директно на кенчето, за да е видно за всички, че не съдържа нито кофеин, нито захар. И тъй като и двете напитки са прозрачни, продавачите съвсем естествено ги поставят една до друга в магазините си. Когато потребителите виждат, че Tab Clear няма любимите им съставки, предполагат, че Crystal Pepsi също ги няма. Така Tab Clear изпълнява самоубийствената си мисия и в резултат 6 месеца по-късно и двете марки вече не съществуват. Трябва да се отбележи, че оттогава до сега Crystal се е появявал няколко пъти на пазара, по-скоро заради маркетинговия ефект. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Вдигат цената на водата във Варна от 1 януари 2025 г.
11:27 / 26.11.2024
Благомир Коцев с важна заповед
15:47 / 26.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: