Сменят старите водомери, ако покажат отклонения | ||||||
| ||||||
доставката, монтажът, проверката, поддържането и ремонтът на индивидуалните водомери в жилищата са задължение на потребителите. Задължителна е периодичната проверка на всеки 10 години. Проверката се удостоверява със знаци по реда на Наредбата за средства за измерване, които подлежат на метрологичен контрол. При липса на този знак или при наличие на знак с изтекла давност инкасаторите от "ВиК - Варна" ООД правят предписание за периодична проверка на съответния водомер или за смяната му с нов, отговарящ на изискванията на чл. 33, ал. 4 от Наредба №4. Разходите за проверка, ремонт и подмяна са за сметка на потребителите. В тази връзка абонатите на дружеството, получили препоръка за подмяна на водомера, могат да избират между три варианта - да направят проверка за пригодността му, да си закупят нов уред, който да бъде монтиран от служители на водното дружество, или да се обърнат към фирма партньор на ВиК, която да демонтира, достави и монтира новото устройство. В първия случай абонатите трябва да заплатят на касата на "ВиК - Варна" ООД сумата от 14,70 лв. за демонтаж на настоящия си уред за отчитане. Служител на дружеството ще посети абоната в дома му и ще демонтира водомера, за да му бъде направена периодична проверка по силата на чл. 34а, ал. 2, или в сервиза за водомери към дружеството. Ако средството за измерване е преминало проверката и е поставен актуален знак, абонатът следва да заплати на касата на дружеството сумата от 18,30 лв. за монтаж и пломбиране на холендъра на изправния водомер. Служител на ВиК - Варна, монтира и пломбира водомера. Ако той е неизправен, абонатът следва да го ремонтира или да закупи нов водомер. За времето на проверката се монтира подходящ заместител. |