ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Варненци посрещат "Хан Аспарух" на четвърти коловоз | ||||||
| ||||||
"Аспарух" пътува основно по направлението София-Варна като преминава през село Аспарухово, а на "Тервел" е поверена южната железопътна линия от столицата до Бургас. Това съобщи за Радио Варна Константин Азов, който е директор "Продажби и обслужване“ в БДЖ: "Локомотивите развиват скорост до 160 километра в час. Те са почти два пъти по-мощни от локомотивите "Шкода", които се използват от години в железниците. Очаква се до края на годината да бъдат доставени още 12. Те вече са платени, като цената на всички локомотиви достига 85 милиона лева." До края на годината БДЖ ще разполага с 15 нови локомотива. Да пътуваш във влакова композиция, теглена от такъв локомотив си е истинско удоволствие, непознато до скоро по нашите географски ширини, това потвърди и Ивайло Цонев, когото откриваме във влака София-Варна. Ивайло е страстен фен на железниците, пътувал е с влакове по цял свят. Хвали новите локомотиви, но пък се оплаква от състоянието на старите вагони. "Комбинацията от липсата на усещане за движение и усещането за скорост дава една много приятна емоци, сякаш най-накрая сме прекрачили в новия век. От по-скарите вагони има какво да се желае. Дори и рециклираните правят проблеми - един пък прозореца не се отваря, друг път не се затваря. Механизмите за изтегляне на седалките, които са едно голямо улеснение при пътуване на дълги разстояния, или са повредени, или така стържат, че чак машиниста чува, че някой се опитва да се облегне." Вагоните остават проблем, който от железниците се опитват поетапно да решават. Един нов вагон обаче струва почти два милиона евро, каза Константин Азов "Започваме да обновяваме собствените вагони. Първите 15 почти са готови, може би до март ще бъдат на разположение. Имайте предвид, че един чисто нов вагон струва от парядъка на 1 милион и 800 хиляди евро. Вагон, който е рециклиран в българско предприятие ни излиза около 1 милион лева." Новите локомотиви са бързи, но в много райони състоянието на релсовия път пречи те да развият максималната си скорост. Така че не се учудвайте, ако Аспарух закъснява. На юг, където има повече прави участъци, се надяват поне Тервел да е точен. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Коледният базар на пл. "Независимост" във Варна се завърна
11:58 / 01.12.2024
Закърпиха положението в район "Одесос"
14:10 / 30.11.2024
Уловиха двуметрова есетра в морето край нос Емине
13:23 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: